Close search

קול קורא: רעיונות טכנולוגיים להתמודדות עם נגיף הקורונה

​​​​

המרכז הטכנולוגי הלאומי למלחמה בקורונה, בהובלת מפא"ת, מפרסם קול קורא להצעת רעיונות וכיווני פיתוח טכנולוגיים שיסייעו במניעה, טיפול והתמודדות עם נגיף הקורונההקול הקורא פונה ליזמים בתחומי ההיי-טק, ביו-טק, רפואה, טכנולוגיה וכן למדענים ולחוקרים באקדמיה ובמכוני מחקר, להציע רעיונות, יוזמות והצעות להתמודדות עם נגיף הקורונה. 

נושאי המיקוד להגשת הרעיונות הם:

  • אבחון מהיר – קיצור זמני בדיקות והגדלת הכמות הנבדקת.
  • פתרונות נשימתיים  (מכונות הנשמה).
  • טכנולוגיות למיגון צוותים וציוד המיועד למיגון רפואי כנגד וירוסים בכלל וקורונה בפרט.
  • חיטוי וטיהור בספיקה גבוהה משטחים וחללים פנימיים – ​ עם ובלי ציוד אלקטרוני.
  • בינה מלאכותית – ניטור וריסון התפשטות המחלה.
  • מציאת קרבה: מרחק וזמן חשיפה בין נדבקים לבין האוכלוסייה (אוכלוסייה כללית ורופאים) להגדרת מעגלי בידוד.


ניתן לשלוח הצעות רלוונטיות גם אם אינן עומדות בהגדרות אלה.


מועד הגשת סבב ב' של הקול הקורא נקבע לעת עתה ליום א', 7.5.20. נא עיקבו אחרי פרסומנו באתר זה קודם לשליחת ההצעה.


להגשת הצעות, רעיונות ויוזמות לחצו כאן​

לבירורים ושאלות ניתן לפנות במייל: mafat.corona@gmail.com

מפא"ת ​​​​והמרכז הטכנולוגי הלאומי למלחמה בקורונה מודים לכם מראש על נכונותכם להירתם למאמץ! 
אנו נעשה כל שביכולתנו לענות באופן מהיר ויעיל לכל הפניות!

​ 

רקע:

המרכז הטכנולוגי הלאומי למלחמה בקורונה, בראשות ראש מפא"ת, תא"ל (מיל') ד"ר דני גולד, מורכב מארגונים וחברות רבות מהמגזר הציבורי והפרטי ומתמקד במספר צירי פיתוח: זיהוי מהיר ואיתור מוקדם של נשאי הנגיף; מניעת הפצת הנגיף והדבקת אוכלוסייה רחבה; ניטור ומניעת הדבקה בתוך בתי החולים; מימוש יכולת ייצור אמצעי מיגון לצוותים רפואיים; חיטוי ועוד. הצוותים נעזרים בטכנולוגיות מתקדמות, צבאיות ואזרחיות, כגון ביג דאטה, בינה מלאכותית, מערכות ניווט ושו"ב, חיישנים וסלולר.

במרכז חברים עשרות גופים, בהם משרד הבריאות, מל"ל, משרד האוצר, משרד רוה"מ, צה"ל, רשות החדשנות, בתי חולים שונים, חברות ביטחוניות, חברות אזרחיות, חברות סטארטאפ, מכוני מחקר ואקדמיה.

ראש מפא"ת במשרד הביטחון, תא"ל (מיל') ד"ר דני גולד: "מיטב המוחות בישראל, מכלל המגזרים השונים, מגויסים מסביב לשעון בניסיון לאתר את הטכנולוגיות שיסייעו בהתמודדות עם נגיף הקורונה ומקווים להביא בשורות למדינת ישראל בהקדם. אנו פונים כעת גם לגורמים רלוונטיים שאינם חלק מהצוות, בקריאה להתגייס ולהציע רעיונות פיתוח יצירתיים. אלה יצורפו לצוותי המרכז הטכנולוגי הלאומי למלחמה בקורונה". 



הבהרה משפטית:
למען הסר ספר מובהר בזאת כי המשרד אינו מתחייב להתקשר עם מציע כלשהו. המציע יישא בכל ההוצאות ו/או הנזקים שייגרמו לו, הכרוכים והנובעים מהכנת ההצעה לקול הקורא והגשתה. המציע לא יהיה זכאי לכל פיצוי ו/או שיפוי בגין ההצעה, זאת גם אם התהליך לא יסתיים בהתקשרות חוזית כלשהי.
לצורך קול קורא זה, "ידע" משמעו – זכויות יוצרים, פטנטים, שרטוטים, מסמכי תכנון, שיטות עבודה ותכנון כלים, נומנקטורות של חלקים, תוכנה, הוראות ונהלים המתייחסים לפיתוח, לייצור, להרכבה, לביקורת איכות, למבחני קבלה, לאחזקה ולרבות אלה המתייחסים לכלי ייצור, הרכבה, בדיקה, ואחזקה וכל חומר כתוב אחר הקשור או הכרוך בפיתוח, ייצור, הרכבה בדיקה או אחזקה. כן כולל "ידע" כל רעיון, שיטה ואינפורמציה שאינם נחלת הכלל בין אם הם מוגנים באמצעות דיני פטנטים, זכויות יוצרים או דבר חקיקה אחר ובין אם לאו. "ידע" כולל כל מסמך, רישום, תוכנה, אמצעי אחסנה מגנטיים, אופטיים ואחרים המשמשים לאגירת מידע מסווג על פי הגדרת משהב"ט או כל אמצעי אחר שבו נרשם או תואר ה"ידע".
כל ידע שמשהב"ט מסר לספק או נשא בהוצאות רכישתו או השגתו וכל ידע שהושג עקב פיתוח או מחקר שמשהב"ט משלם עבורו או נושא בהוצאותיו או שהושג עקב ביצוע הזמנה במימון משהב"ט או באמצעות כספים ששילם משהב"ט במסגרת הזמנה, יהיה בבעלותו הבלעדית של משהב"ט ואסור לספק להשתמש בו אלא לצורך ביצוע ההתקשרות עם המשרד במסגרת הזמנה. הידע ישמר על ידי הספק באופן שימנע את העברתו לכל אדם אחר וכן ימנע את השימוש בו על ידי אנשים אחרים.
למען הסר כל ספק מובהר בזאת כי למשהב"ט שמורה הזכות להשתמש בידע האמור בס"ק 2 לעיל, ובכל אמצאה\פטנט אם וכאשר ירשם, לרבות כל התוצרים המועברים נשוא ההזמנות, במלואם או בחלקם, ללא כל הגבלה לרבות העברת הידע ו\או האמצאה\הפטנט והתוצרים המועברים לצד שלישי כלשהו לרבות לצורך הוצאת בקשה לתעשיות מתחרות להוציא הצעות כאשר המשתמש הסופי הינו מערכת הביטחון ו\או לצרכים לאומיים, לרבות שיתוף פעולה וכן העברת הידע ושימוש בתוצרים המועברים במסגרת פרויקטי GtG.​