אפליקציית שיקומי לפצועי ופצועות צה"ל
חדש באגף השיקום: אפליקציית Shikum.Me למימוש ישיר של טיפולים אלטרנטיביים ופעילויות ספורט למתמודדים עם פוסט טראומה, נפש או פגיעת ראש
6/1/2026

האפליקציה החדשה תאפשר לאלפי מטופלים לממש 6,000 ש"ח בשנה באמצעות ארנק דיגיטלי וללא צורך בהגשת קבלות או המתנה להחזרים; בשלושת החודשים הקרובים תתאפשר תקופת הסתגלות.
אגף השיקום במשרד הביטחון השיק את אפליקציית Shikum.Me, שנועדה לפשט את קבלת השירות עבור פצועים המתמודדים עם פוסט טראומה, פגיעה נפשית או פגיעת ראש. האפליקציה מאפשרת למטופלים לממש את סל הטיפולים האלטרנטיביים ופעילויות הספורט השנתי שלהם באופן מיידי, נגיש וידידותי, בפריסה של מעל 5,000 מטפלים ונותני שירות ברחבי הארץ.
באפליקציה מגוון רחב של פעילויות המותאמות לצרכים השונים של הפצועים, החל מרפואה משלימה (דיקור, עיסוי, יוגה, טיפול במוזיקה ועוד) ועד לעולמות הספורט והטבע (מכוני כושר, גלישה, שייט וקבוצות ריצה).
שרית קדרון סגנית ראש אגף השיקום: "האפליקציה החדשה נולדה מתוך קשב עמוק לשטח ובשיחות מיקוד עם הפצועים, במטרה להקל עליהם לממש את הזכאויות שלהם.
הרחבנו את המענים והוספנו פעילויות ספורט חדשות וכל זה באמצעות מטבעות וירטואליים, מבלי שיצטרכו להוציא כסף מכיסם או להגיש חשבוניות. בנוסף יוכלו המשתמשים לצפות בזמינות המטפלים השונים, בדירוג איכות השירות שלהם, ולעקוב אחר יתרת המטבעות למימוש".
החל מינואר 2026, פצועים המתמודדים עם פוסט טראומה, פציעות נפשיות או פגיעות ראש הזכאים לסל טיפולים שנתי בשווי 6,000 ש"ח יקבלו לחשבונם באפליקציה סכום של 72,000 מטבעות דיגיטליים. התשלום למטפלים ולמרכזי הספורט מתבצע ישירות מהנייד, וחוסך מהפצועים את הצורך לשלם מכיסם ולהמתין להחזרי הוצאות. פצועים שהמטפלים שלהם יצטרפו לאפליקציה יקבלו את אותו הטיפול ובאותו המחיר כפי שזכו לו עד כה.
כדי להקל על המעבר לשימוש באפליקציה נקבעה תקופת הסתגלות של שלושה חודשים (עד ליום 31.3.2026). במהלכה ניתן יהיה להמשיך להגיש קבלות על טיפולי רפואה משלימה, עד השלמת המעבר או הרשמת מטפלים לבקשת הפצועים.
לפרטים נוספים, רשימת המטפלים המלאה והורדת האפליקציה, ניתן להיכנס לאתר אגף השיקום או לחפש Shikum.Me בחנויות האפליקציות.
מוקד שירות לפצועים 074-7174830
מוקד ייעודי למטפלים המבקשים להצטרף כספקים, פניות בהודעת וואטסאפ: 054-707-8213.
כתבות נוספות

17/6/2026
ועידת ההנצחה הלאומית הראשונה ״חקוקים בנצח״ ננעלה
ועידת ההנצחה הלאומית שהתקיימה ביוזמת אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון בבנייני האומה בירושלים, ננעלה במופע סיום בראשות נשיא המדינה, יצחק הרצוג ושר הביטחון, ישראל כ"ץ ובהשתתפות בכירי מערכת הביטחוןקרא עוד

17/6/2026
ראשי ארגוני הביטחון בוועידת ההנצחה
הרמטכ״ל בועידת ההנצחה הלאומית: ״הקשר עם המשפחות השכולות הזה הוא חלק מהזהות שאנו מייצרים לעצמנו כמפקדים וחלק מהמצפן הערכי של היחידות״קרא עוד

17/6/2026
סמנכ"ל וראש אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, אריה מועלם בפתח ועידת ההנצחה הלאומית
"עלינו החובה לשמר את זיכרון הנופלים. לצד היכל הזיכרון והטקסים הממלכתיים נקדם מיזם לאומי של זיכרון דיגיטלי - היכל זיכרון דיגיטלי"קרא עוד