משרד הביטחון ומשרד האוצר הגיעו לסיכום תקציבי

בתום שורת דיונים מעמיקים ועבודת מטה בהנחיית ראש הממשלה ובהובלת המל"ל, בהמשך למבצע ״מרכבות גדעון״ ומבצע ״עם כלביא״ וההתמודדות עם האתגרים הביטחוניים השונים סיכמו משרד הביטחון, בראשות שר הביטחון, ישראל כ"ץ ומשרד האוצר בראשות שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', על תוספת בגובה של 42 מיליארד ₪ לתקציב הביטחון לשנים 2025-2026

17/7/2025

תוספת זו מהווה מענה לדרישות המערכת לשנים אלו, ואינה כוללת מענה לבט"ש מוגבר. את הדיונים מטעם מערכת הביטחון הוביל מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר ברעם. 

הסיכום התקציבי שהושג, יאפשר למשרד הביטחון לקדם עסקאות רכש דחופות ומהותיות לביטחון המדינה.
בהתאם להנחיית ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הצדדים סיכמו כי מערכת הביטחון תגבש תכנית להתעצמות ארוכת טווח, החל משנת 2027, לטובת חיזוק המוכנות והיתרון האיכותי-טכנולוגי למול איומי המעגל השלישי. התכנית תידון במסגרת דיון תפיסתי רחב ותובא לאישור ראש הממשלה. 
בנוסף ובהתאם להנחיית רה״מ יחוזקו מנגנוני הבקרה על תקציב הביטחון.

שר הביטחון, ישראל כ"ץ: "מברך על התוספת התקציבית שתיתן למערכת הביטחון את הכלים הדרושים כדי להתחמש, להתחזק ולהתכונן לתרחישים רבים.
האתגרים שלפנינו מורכבים, בזירות רחוקות וקרובות, מול אויבים שמצהירים בגלוי על רצונם להשמיד אותנו. לשם כך נדרשת עליונות צבאית, טכנולוגית ומבצעית מוחלטת – ואנחנו מחויבים לתת מענה רחב ומלא לצרכים הדחופים של צה"ל ומערכת הביטחון.
אני מודה לשר האוצר על שיתוף הפעולה".

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ': ״תקציב הביטחון נותן מענה מלא, אחראי ומדויק לכל צורכי הלחימה וההיערכות.
כדרכי, אני דואג שהמדינה תדע לעמוד בכל אתגר עם גב כלכלי חזק ועם מחויבות ביטחונית עמוקה. התקציב כולל מענה מלא ללחימה העצימה בעזה, לצד היערכות ביטחונית מקיפה מול כלל האיומים – מדרום, מצפון ומנקודות רחוקות יותר.
זו לא רק אחריות תקציבית - זו אחריות לאומית. יחד בע״ה עד הניצחון".

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר ברעם: "הסיכום התקציבי עם משרד האוצר יאפשר למשרד הביטחון לחתום באופן מיידי על עסקאות לרכש האמל"ח והחימושים הנדרשים כדי להשלים מלאים שנצרכו ולתמוך בצרכי צה"ל להמשך המערכה. הסיכום יאפשר למערכת הביטחון להתניע תכניות פיתוח לשם חיזוק היתרון האיכותי של צה"ל למערכות עתידיות. אנו מודים לראש הממשלה, לשר האוצר ולמל"ל על ההכרה בצרכים ובאתגרים של צה"ל ומערכת הביטחון".

מנכ"ל משרד האוצר, אילן רום: "משרד האוצר מחוייב כתמיד לשמר ולהעצים את העליונות הביטחונית של ישראל. זאת תוך ראיה מקצועית רחבה של איתנות המשק הישראלי, עידוד צמיחה כלכלית, שמירה על השירותים החברתיים והעלאת רמת חיים. עובדי משרד האוצר פעלו במרץ בשיתוף אנשי משרד הביטחון והמועצה לביטחון לאומי כדי לסכם על תוספת תקציבית שתבטיח את איתנות המשק וביטחונו. אנו מודים לכל העוסקים במלאכה ובראשם ראש הממשלה, שר הביטחון ושר האוצר על סיכום טוב למשק הישראלי ולביטחון המדינה."

כתבות נוספות

ועידת ההנצחה הלאומית הראשונה ״חקוקים בנצח״ ננעלה 17.6.26 2

17/6/2026

ועידת ההנצחה הלאומית הראשונה ״חקוקים בנצח״ ננעלה

ועידת ההנצחה הלאומית שהתקיימה ביוזמת אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון בבנייני האומה בירושלים, ננעלה במופע סיום בראשות נשיא המדינה, יצחק הרצוג ושר הביטחון, ישראל כ"ץ ובהשתתפות בכירי מערכת הביטחוןקרא עוד

ראשי ארגוני הביטחון בוועידת ההנצחה 17.6.26

17/6/2026

ראשי ארגוני הביטחון בוועידת ההנצחה

הרמטכ״ל בועידת ההנצחה הלאומית: ״הקשר עם המשפחות השכולות הזה הוא חלק מהזהות שאנו מייצרים לעצמנו כמפקדים וחלק מהמצפן הערכי של היחידות״קרא עוד

סמנכל וראש אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, אריה מועלם בפתח ועידת ההנצחה הלאומית 17.6.26 2

17/6/2026

סמנכ"ל וראש אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, אריה מועלם בפתח ועידת ההנצחה הלאומית

"עלינו החובה לשמר את זיכרון הנופלים. לצד היכל הזיכרון והטקסים הממלכתיים נקדם מיזם לאומי של זיכרון דיגיטלי - היכל זיכרון דיגיטלי"קרא עוד

משרד הביטחון ומשרד האוצר הגיעו לסיכום תקציבי | דף הבית