משרד הביטחון חתם על עסקה בשווי 100 מיליון ש"ח לקידום יצור כחול לבן
משרד הביטחון ממשיך להאיץ רכש ׳כחול לבן׳ וחתם על עסקה עם חברת ׳עשות אשקלון׳ לתיקון ואספקת חלקי חילוף עבור טנקי המרכבה ונגמ״שי הנמר בהיקף של כ- 100 מיליון ש"ח
9/4/2025

מנהל הרכש הביטחוני במשרד הביטחון (מנה״ר), בשיתוף עם מנהלת המרכבה והרק״מ (מנת״ק), אגף התכנון וחט"ל באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל, מודיע על חתימת עסקה עם חברת 'עשות אשקלון' עבור תיקון ואספקת חלקי חילוף לכלי הרק״מ.
במסגרת העסקה שעליה חתם מנכ״ל משרד הביטחון, אלוף (מיל’) אמיר ברעם, ייוצרו ויסופקו חלקים קריטיים לטנקי המרכבה ולנגמ"שי הנמר בעלות כוללת של כ-100 מיליון ש"ח.
ההסכם כולל ייצור ואספקה של חלפים לממסרות 1500 ו-1200 כוח סוס, מתלים והינעים שיסופקו לצה"ל במהלך 5 השנים הקרובות. מדובר בצעד נוסף במהלך לחיזוק כשירות הרק"מ המתקדם ליבשה- טנקי המרכבה ונגמ"שי הנמר והאיתן, שמהווים מרכיב מרכזי בתמרון היבשתי וצברו מעל מיליון קילומטרים של נסיעה במהלך מלחמת חרבות ברזל.
מפעל 'עשות אשקלון' מתמחה בייצור מערכות הנעה, ממסרות ומכלולים מורכבים וייחודיים לכלי רכב משוריינים. המפעל באשקלון מעסיק כ-500 עובדים, כאשר כ80% מהם תושבי אשקלון, עוטף עזה ויישובי הדרום.
כתבות נוספות

8/6/2026
קבלת קהל באגף השיקום לאור הנחיות פיקוד העורף
פצועי ופצועות צה״ל וכוחות הביטחון, לאור הנחיות פיקוד העורף, קבלת קהל באגף השיקום תתקיים טלפונית בלבד, וללא הגעה למחוזות. אם יש לכם תור מוזמן - יצרו איתכם קשר טלפוני בשעה שנקבעהקרא עוד

7/6/2026
ועדת 'מור יוסף'
המלצות הוועדה הציבורית לבחינת המענה הלאומי לטיפול ושיקום פצועי ופצועות צה"ל ומערכת הביטחון (ועדת 'מור יוסף')קרא עוד

5/6/2026
ארה״ב וישראל פותחות פרק חדש בשיתוף הפעולה הביטחוני ביניהן
והחלו בשיחות רשמיות לגיבוש הסכם שותפות חדש בין המדינותקרא עוד