משרד הביטחון רכש מחברת 'עשות אשקלון' חימושים בשווי של כ-86 מיליון ש"ח
משרד הביטחון ממשיך לחזק את הרציפות התיפקודית ואת אורך הנשימה של צה״ל ורוכש מכלולים לטנקי המרכבה ולנגמ"שי הנמר מחברת 'עשות אשקלון', בהיקף של כ-86 מיליון ₪ מנהל הרכש הביטחוני (מנה"ר) במשרד הביטחון, בשיתוף עם מנהלת המרכבה והרק״מ (מנת״ק) וחט"ל באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל, מודיע על חתימת עסקה עם חברת 'עשות אשקלון', כחלק מהמאמץ לחיזוק התמרון היבשתי והתמיכה בתעשיות "כחול לבן"
21/8/2024

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר, חתם על ההזמנה, כחלק ממהלך רחב לחיזוק כשירות הרק"מ המתקדם ליבשה-טנקי המרכבה ונגמ"שי הנמר והאיתן, מערך שמוכיח את עצמו כמרכיב מרכזי בתמרון היבשתי במהלך מלחמת 'חרבות ברזל'.
במסגרת העסקה ייוצרו ויסופקו מכלולים קריטיים לטנקי המרכבה ולנגמ"שי הנמר בעלות כוללת של כ-86 מיליון ש"ח. ההסכם כולל גם רכש חלקי חילוף ושיקום מערכות מתקדמות לממסרות 1200 ו-1500 כוח סוס, מתלים והינעים, שיסופקו לצה"ל במהלך השנתיים הקרובות.
מפעל 'עשות אשקלון' מתמחה בייצור מערכות הנעה, ממסרות ומכלולים מורכבים וייחודיים לכלי רכב משוריינים (מרכבה, נמר ועוד). המפעל שפועל באשקלון, מעסיק כ-440 עובדים, כאשר כ-80% מהם תושבי אשקלון, עוטף עזה ויישובי הדרום.
עסקה זו מצטרפת לשורה של עסקאות אסטרטגיות של משרד הביטחון לחיזוק עצמאות הייצור בתעשיות ישראליות ולהרחבת קווי הייצור המקומיים, מתוך מטרה לתמוך בצרכים המבצעיים של צה"ל בהווה ובעתיד.
כתבות נוספות

8/6/2026
קבלת קהל באגף השיקום לאור הנחיות פיקוד העורף
פצועי ופצועות צה״ל וכוחות הביטחון, לאור הנחיות פיקוד העורף, קבלת קהל באגף השיקום תתקיים טלפונית בלבד, וללא הגעה למחוזות. אם יש לכם תור מוזמן - יצרו איתכם קשר טלפוני בשעה שנקבעהקרא עוד

7/6/2026
ועדת 'מור יוסף'
המלצות הוועדה הציבורית לבחינת המענה הלאומי לטיפול ושיקום פצועי ופצועות צה"ל ומערכת הביטחון (ועדת 'מור יוסף')קרא עוד

5/6/2026
ארה״ב וישראל פותחות פרק חדש בשיתוף הפעולה הביטחוני ביניהן
והחלו בשיחות רשמיות לגיבוש הסכם שותפות חדש בין המדינותקרא עוד