ניסוי מוצלח במערכת "שרביט קסמים"

​מינהלת "חומה" במפא"ת והסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA) השלימו היום (ד') בהצלחה סדרת ניסויים במערכת היירוט "שרביט קסמים". הצלחת הניסוי מהווה אבן דרך משמעותית לקראת הניסוי המסכם והכרזה על המערכת כמבצעית בתקופה הקרובה

1/4/2015

הניסוי בוצע משדה ניסויים במרכז הארץ, בהובלת חברת רפאל.  בניסוי נבחנו יכולות המערכת במספר תרחישים, שמדמים את המטרות שעימן מתוכננת המערכת להתמודד בזמן עימות.

הניסוי האחרון הוא חלק מסדרה שבמהלכה נבחנו היכולות והביצועים של כלל מערכת "שרביט קסמים", אשר נחשבת למערכת חדשנית ומהפכנית במשפחת מערכות היירוט בעולם.  מערכת זו, שתהווה חלק ממערך ההגנה הרב שכבתית של ישראל,  תאפשר להתמודד ביעילות כבר בעתיד הקרוב עם איומים על מדינת ישראל.

בניסוי האחרון לאחר שיגור טיל המטרה, גילה אותה מכ"מ ה- MMR, והעביר את נתוניה אל מרכז ניהול הירי, אשר חישב תוכנית ההגנה נגדה.  מיירט "שרביט קסמים"  שוגר בהצלחה וביצע את כל שלבי הטיסה והשמיד את המטרה כמתוכנן.

הקבלן הראשי  לפיתוח מערכת הנשק  "שרביט קסמים" הוא חברת רפאל, שפועלת  בשיתוף עם חברת "Raytheon" האמריקנית. מכ"מ ה-MMR פותח ע"י אלתא - חטיבה וחברה-בת של התעשייה האווירית. מערכת השליטה והבקרה "שקד זהב" מפותחת ע"י אלישרא מקבוצת אלביט מערכות.

מערכת " שרביט קסמים"  נועדה להעניק שכבת הגנה נוספת  מפני טילים ורקטות לטווח קצר ובינוני (בדגש על איומים מדויקים),  וכן להוסיף הזדמנויות יירוט למערכת ה"חץ", ובכך לאפשר את עיבוי מערך ההגנה על מדינת ישראל מפני איומי הטילים והרקטות. הצלחת הניסוי מהווה אבן דרך חשובה ביכולת המבצעית של מדינת ישראל להגן על עצמה גם כנגד איומים הצפויים בזירה.  

כתבות נוספות

משלחת ביטחונית בביקור עבודה בהודו 22.6.26

22/6/2026

משלחת ביטחונית בביקור עבודה בהודו

כחלק מאסטרטגיית משרד הביטחון להרחבת שותפויות בינלאומיות מזרחה - משלחת ביטחונית, בראשות מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר ברעם, הגיעה לביקור עבודה קצר בהודוקרא עוד

תערוכת יורוסטורי 2026 18.6.26

18/6/2026

תערוכת יורוסטורי 2026

דוכנים עמוסים וביקורי עשרות משלחות בינ"ל: חרף ההגבלות הצרפתיות, התעשיות הביטחוניות הישראליות עמדו במוקד ההתעניינות בתערוכת יורוסטורי 2026 קרא עוד

ועידת ההנצחה הלאומית הראשונה ״חקוקים בנצח״ ננעלה 17.6.26 2

17/6/2026

ועידת ההנצחה הלאומית הראשונה ״חקוקים בנצח״ ננעלה

ועידת ההנצחה הלאומית שהתקיימה ביוזמת אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון בבנייני האומה בירושלים, ננעלה במופע סיום בראשות נשיא המדינה, יצחק הרצוג ושר הביטחון, ישראל כ"ץ ובהשתתפות בכירי מערכת הביטחוןקרא עוד