אחרי עשרות שנים - המוצב הסורי ייפתח לציבור הרחב בחול המועד סוכות

הרשות לפינוי מוקשים ונפלים במשרד הביטחון פותחת לראשונה בהיסטוריה את מוצב עין עלמין ברמת הגולן, השוכן בצמוד לבריכת הקצינים המפורסמת

29/9/2025

הציבור הרחב מוזמן לבקר בימי חול המועד סוכות 8-9.10, לפגוש את מפני ומפנות המוקשים, להתרשם ממגוון החימושים שאיתרה הרלפ״ם ב-13 שנות פעילותה ולהתנסות בגילוי מוקשי דמה

הרשות לפינוי מוקשים ונפלים במשרד הביטחון, המציינת בימים אלה 13 שנים להקמתה, סיימה לפנות את שטחו של המוצב ׳עין עלמין׳ ברמת הגולן שהיה שטח צבאי סגור במשך עשרות שנים. 

מוצב עין עלמין שננטש על ידי הצבא הסורי במהלך מלחמת ששת הימים, נחשב לאחד מהמוצבים הגדולים שהיו לצבא הסורי ברמת הגולן. המוצב משתרע על פני 45 דונם וכולל תעלות לחימה, מתחמי בונקרים תת קרקעיים וכ-15 מבנים מעל הקרקע ששימשו את החיילים הסוריים. 

במהלך עבודות הפינוי איתרה הרלפ״ם למעלה מ-600 חימושים שונים וביניהם: רימונים, פגזי מרגמה בגדלים שונים, RPG רובי קלאצ׳ניקוב ועוד. 

המוצב יפתח במהלך ימי חול המועד סוכות (8-9.10) לקהל הרחב ויאפשר למבקרים הצצה לפעילות הרלפ״ם, התנסות באיתור מוקשי דמה, התרשמות מתצוגת חימושים שאותרו במהלך שנות פעילות הרשות ועוד. 

ראש הרשות לפינוי מוקשים ונפלים במשרד הביטחון, שחר בק: ״לאורך 13 שנות פעילות הרלפ״ם פונו למעלה מ-45,000 דונם של שדות מוקשים ונפלים מדן ועד אילת במטרה לאפשר לציבור הרחב לטייל בביטחה באתרי התיירות השונים, להרחיב את שטחי החקלאות ולאפשר בנייה של עשרות אלפי מבני תעשייה ומגורים. אנו מזמינים את עם ישראל להגיע אלינו בסוכות הקרוב, להכיר מקרוב את עבודת פינוי המוקשים וליהנות בפעם הראשונה בהיסטוריה ממתחם שהיה סגור בפני הציבור במשך עשרות שנים״.

 

 

    

כתבות נוספות

משלחת ביטחונית בביקור עבודה בהודו 22.6.26

22/6/2026

משלחת ביטחונית בביקור עבודה בהודו

כחלק מאסטרטגיית משרד הביטחון להרחבת שותפויות בינלאומיות מזרחה - משלחת ביטחונית, בראשות מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר ברעם, הגיעה לביקור עבודה קצר בהודוקרא עוד

תערוכת יורוסטורי 2026 18.6.26

18/6/2026

תערוכת יורוסטורי 2026

דוכנים עמוסים וביקורי עשרות משלחות בינ"ל: חרף ההגבלות הצרפתיות, התעשיות הביטחוניות הישראליות עמדו במוקד ההתעניינות בתערוכת יורוסטורי 2026 קרא עוד

ועידת ההנצחה הלאומית הראשונה ״חקוקים בנצח״ ננעלה 17.6.26 2

17/6/2026

ועידת ההנצחה הלאומית הראשונה ״חקוקים בנצח״ ננעלה

ועידת ההנצחה הלאומית שהתקיימה ביוזמת אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון בבנייני האומה בירושלים, ננעלה במופע סיום בראשות נשיא המדינה, יצחק הרצוג ושר הביטחון, ישראל כ"ץ ובהשתתפות בכירי מערכת הביטחוןקרא עוד