"בעקבות לוחמים" בפעם ה-15
היום (ב') יצא לדרך בפעם ה-15 פרויקט הדגל של האגף הביטחוני-חברתי לעידוד הגיוס לצה"ל - "בעקבות לוחמים". הפרויקט, המתקיים מדי שנה על ידי היחידה להכנה לצה"ל באגף, שם לו למטרה לעודד את בני-נוער לשירות קרבי ומשמעותי בצה"ל, וזאת באמצעות חשיפת התלמידים לפעילות חילות צה"ל השונים וסיורים באתרי מורשת קרב
15/10/2018

עד היום השתתפו בפרוייקט 500,000 בני נוער, מועמדים לשירות ביטחון. מהיום, ובמשך עשרת הימים הבאים, יבקרו כ-30,000 תלמידי תיכון באתרי מורשת רבים ברמת-הגולן. התלמידים מגיעים מ-350 בתי ספר ומסגרות חינוכיות הפרוסים ברחבי הארץ. במהלך היום יסיירו התלמידים באתרי מורשת קרב נבחרים ברחבי רמת הגולן, ייפגשו עם לוחמים בעבר ובהווה ויצפו במפגן אש מיוחד המתקיים בסוף כל יום.
השנה מתקיים הפרוייקט בשיתוף מפקדת זרוע היבשה בצה"ל, שהקימה במתחם המיוחד ברמת-הגולן מיצגים של חילות הזרוע, בהם יוכלו התלמידים לבקר, להכיר ולהתרשם מהייחודיות של כל חיל ויחידה, לשאול שאלות את החיילים והקצינים שיהיו בשטח ולקבל מידע משמעותי על הגיוס לחילות אלה.
מסקר שנערך השנה (2018) בקרב בני נוער שהשתתפו בפרוייקט, עולה כי כ-80% מבני הנוער העידו שהשתתפותם בפעילות "בעקבות לוחמים" הגבירה את מידת והנכונות שלהם לתרום להגנת המדינה, כ-70% העידו כי השתתפותם הגבירה את הרצון להתגייס למערך לוחם וכי השתתפותם במסע חיזקה משמעותית את ההזדהות עם הערכים והמורשת של צה"ל.
דליה ינקו, ראש היחידה להכנה לצה"ל וגדנ"ע במשרד הביטחון: "האגף הביטחוני-חברתי, בשיתוף צה"ל ומשרד החינוך, מוביל זה 15 שנה את הפרוייקט, המיועד לתלמידים בכיתות י"ב מרחבי הארץ. המסר הוא, שיש ללמוד על העבר ולפגוש את ההווה, להיות מוכנים לרגע בו הדגל מועבר אליכם, תלמידי י"ב, ולבקש מכם, כשיגיע תורכם, תעשו את הכי טוב שאתם יכולים".
כתבות נוספות

22/6/2026
משלחת ביטחונית בביקור עבודה בהודו
כחלק מאסטרטגיית משרד הביטחון להרחבת שותפויות בינלאומיות מזרחה - משלחת ביטחונית, בראשות מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר ברעם, הגיעה לביקור עבודה קצר בהודוקרא עוד

18/6/2026
תערוכת יורוסטורי 2026
דוכנים עמוסים וביקורי עשרות משלחות בינ"ל: חרף ההגבלות הצרפתיות, התעשיות הביטחוניות הישראליות עמדו במוקד ההתעניינות בתערוכת יורוסטורי 2026 קרא עוד

17/6/2026
ועידת ההנצחה הלאומית הראשונה ״חקוקים בנצח״ ננעלה
ועידת ההנצחה הלאומית שהתקיימה ביוזמת אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון בבנייני האומה בירושלים, ננעלה במופע סיום בראשות נשיא המדינה, יצחק הרצוג ושר הביטחון, ישראל כ"ץ ובהשתתפות בכירי מערכת הביטחוןקרא עוד