בקרוב: הצטיידות במאות נגמ"שים מסוג "איתן"

​​​​​תכנית משרד הביטחון וצה"ל לחיזוק זרוע היבשה בצה"ל, הכוללת בין היתר הצטיידות במאות נגמ"שים גלגליים מסוג "איתן" ופיתוח תותח עתידי, אושרה בתחילת השבוע על ידי ועדת השרים לענייני ביטחון. שר הביטחון, אביגדור ליברמן: "בתוך עשור, זרוע היבשה תעבור שדרוג יכולות דרמטי"

12/3/2018

את נגמ"ש "איתן" מפתחת מינהלת המרכבה והרק"מ במשרד הביטחון (מנת"ק), והוא יחליף בהדרגה החל משנת 2020 את נגמ"שי ה-M113 הוותיקים של צה"ל. ה"איתן" יהיה כלי הלחימה הגלגלי המתקדם והממוגן בעולם. הוא יבוסס על טכנולוגיות המרכבה והנמר ויצויד במערכת הגנה אקטיבית ובמערכות מיגון נוספות וייחודיות. יתרונו הגדול יהיה ביכולות הניוד הטובות שלו, בין גזרות לחימה שונות ובעלות הייצור הנמוכה שלו (כמחצית מעלות הנמר), שתאפשר ייצור של כלים רבים יותר ובקצב גבוה יותר. 

ועדת השרים להצטיידות אישרה בנוסף את פיתוח והצטיידות בתותחים מתנייעים מתקדמים, שיחליפו את מערך התותחים הקיים בצה"ל במהלך העשור הבא. את הפרויקט מובילה מפא"ת. 

שר הביטחון, אביגדור ליברמן: "בתוך עשור חיל היבשה ייראה אחת לגמרי. קטלני יותר, מהיר יותר וטכנולוגי יותר. מעבר לכך, יש כאן בשורה של ממש עבור עשרות תעשיות 'כחול לבן', מקריית שמונה ועד יישובי עוטף עזה, שישתתפו בפיתוח ובייצור בהיקף של מיליארדי שקלים בעשור".  

תא"ל גיא פאגלין, ראש מנת"ק: "ה'איתן' יהיה הרק"ם הגלגלי הממוגן בעולם. תהיה לו יכולת עבירות מצוינת, אשר נבחנה בשנה האחרונה בכל מתארי הלחימה, מצפון ועד דרום, הן בניסויים טכניים והן בניסויים אג"מיים. האיתן תוכנן בארכיטקטורה פתוחה, שתאפשר לו קליטת אמצעים נוספים ומתקדמים, שיאפשרו להמשיך לפתח אותו אל מול איומים עתידיים".

כתבות נוספות

משלחת ביטחונית בביקור עבודה בהודו 22.6.26

22/6/2026

משלחת ביטחונית בביקור עבודה בהודו

כחלק מאסטרטגיית משרד הביטחון להרחבת שותפויות בינלאומיות מזרחה - משלחת ביטחונית, בראשות מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר ברעם, הגיעה לביקור עבודה קצר בהודוקרא עוד

תערוכת יורוסטורי 2026 18.6.26

18/6/2026

תערוכת יורוסטורי 2026

דוכנים עמוסים וביקורי עשרות משלחות בינ"ל: חרף ההגבלות הצרפתיות, התעשיות הביטחוניות הישראליות עמדו במוקד ההתעניינות בתערוכת יורוסטורי 2026 קרא עוד

ועידת ההנצחה הלאומית הראשונה ״חקוקים בנצח״ ננעלה 17.6.26 2

17/6/2026

ועידת ההנצחה הלאומית הראשונה ״חקוקים בנצח״ ננעלה

ועידת ההנצחה הלאומית שהתקיימה ביוזמת אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון בבנייני האומה בירושלים, ננעלה במופע סיום בראשות נשיא המדינה, יצחק הרצוג ושר הביטחון, ישראל כ"ץ ובהשתתפות בכירי מערכת הביטחוןקרא עוד

בקרוב: הצטיידות במאות נגמ"שים מסוג "איתן" | דף הבית