דיאלוג מדיני-ביטחוני בוושינגטון
משרד הביטחון הישראלי ומחלקת המדינה האמריקנית קיימו בוושינגטון את מפגש ה- JPMG, הדיאלוג הביטחוני-מדיני הבכיר בין המדינות
26/10/2023

במוקד הדיאלוג האסטרטגי עמדו ההתפתחויות הגלובליות והאזוריות והשת״פ הביטחוני בין המדינות בהתמודדות למולן, המחויבות האמריקנית למניעת נשק גרעיני מאיראן תוך חיזוק עוצמתה של ישראל ויתרונה האיכותי באזור.
מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר אשל, הוביל את המשלחת הישראלית לשיחות, יחד עם ראש האגף הביטחוני-מדיני, תא״ל (מיל׳) דרור שלום, שגריר ישראל בוושינגטון, מייק הרצוג, סמנכ״ל לנושאים אסטרטגיים במשרד החוץ, יוש זרקא ובכירים נוספים ממשרד הביטחון. מטעם מחלקת המדינה האמריקנית הוביל את השיחות היועץ הבכיר למזכיר המדינה, מר דרק שולה, לצד שורת בכירים ממחלקת המדינה וממשרד ההגנה.
מפגש ה-JPMG הינו פורום העבודה הבכיר והחשוב ביותר בין מחלקת המדינה האמריקנית למשרד הביטחון הישראלי. הפורום שהוקם בשנת 1983 על ידי הנשיא האמריקני, רונלד רייגן וראש הממשלה הישראלי, יצחק שמיר, ממשיך גם כיום למלא תפקיד חיוני בחיזוק קשרי הביטחון בין המדינות. ה-JPMG משקף את מחויבותה המתמשכת של ארצות הברית לשמירה על ביטחון ישראל וליתרונו הצבאי האיכותי של צה"ל. מחויבות זו מעוגנת בחוק האמריקני וממומשת גם באמצעות הסיוע הביטחוני האמריקני לישראל.
המפגש השנה עסק במגוון תחומים ובניהם האיום האיראני המתרחב וההכרח לחזק את היכולות הישראליות בהגנה ובהתקפה- על מנת שתוכל להגן על עצמה למול האיומים, המחויבות האמריקנית למנוע נשק גרעיני מאיראן, העמידה של מדינות העולם לצידה של אוקראינה, הצורך לצמצום המתיחות באיו"ש לצד הלחימה הבלתי מתפשרת בטרור, ההזדמנויות שנוצרו כתוצאה מהסכמי אברהם ועוד.
מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר אשל ועמיתו ממחלקת המדינה הדגישו במפגש את שיתוף הפעולה חסר התקדים בין ארה"ב לישראל. אשל הודה לממשל האמריקני על עמידתו האיתנה לצד ישראל ועל תמיכתו בחיזוק בניין כוחה ובשמירה על יתרונה האיכותי באיזור.
כתבות נוספות

17/6/2026
ועידת ההנצחה הלאומית הראשונה ״חקוקים בנצח״ ננעלה
ועידת ההנצחה הלאומית שהתקיימה ביוזמת אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון בבנייני האומה בירושלים, ננעלה במופע סיום בראשות נשיא המדינה, יצחק הרצוג ושר הביטחון, ישראל כ"ץ ובהשתתפות בכירי מערכת הביטחוןקרא עוד

17/6/2026
ראשי ארגוני הביטחון בוועידת ההנצחה
הרמטכ״ל בועידת ההנצחה הלאומית: ״הקשר עם המשפחות השכולות הזה הוא חלק מהזהות שאנו מייצרים לעצמנו כמפקדים וחלק מהמצפן הערכי של היחידות״קרא עוד

17/6/2026
סמנכ"ל וראש אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, אריה מועלם בפתח ועידת ההנצחה הלאומית
"עלינו החובה לשמר את זיכרון הנופלים. לצד היכל הזיכרון והטקסים הממלכתיים נקדם מיזם לאומי של זיכרון דיגיטלי - היכל זיכרון דיגיטלי"קרא עוד