הונחה אבן הפינה לאנדרטת חללי צד"ל

​מנכ"ל משרד הביטחון, סגן הרמטכ"ל וראש מועצת מטולה הניחו היום (א') סמוך ל״גדר הטובה״ במטולה את אבן הפינה לאנדרטת חללי צד"ל. בטקס, שהתקיים בשטח הסמוך לשער המיתולוגי דרכו נכנסו חיילי צה"ל ללבנון, השתתפו משפחות חללי צד"ל, מפקדי יחידת הקישור ללבנון לדורותיהם, תושבי הצפון ומכובדים רבים נוספים

7/5/2017

מדובר באנדרטה שתהווה מקום להנצחה והתייחדות עם זכר הנופלים עבור משפחותיהם, ותשמש גם מקום שיספר את סיפורם של גיבורי צד"ל. האנדרטה הראשונה שהוקמה להנצחת חללי צד"ל, בסמוך לכפר מארג'-עיון שבדרום לבנון, פוצצה ע"י כוחות חיזבאללה לאחר הנסיגה מלבנון בשנת 2000.

״17 שנים לאחר נסיגת צהל מלבנון, מדינת ישראל, משרד הביטחון וצה״ל מקיימים את חובתם המוסרית והערכית לאנשי צד"ל ובני משפחותיהם, ומניחים אבן פינה לאנדרטה ואתר הנצחה לחללי צד"ל שלחמו לצד חיילי צה״ל בלבנון" אמר בנאומו מנכ״ל משרד הביטחון, אלוף (מיל׳) אודי אדם.  "650 לוחמים נפלו בקיימם את ברית הדמים בין שני הצבאות - צה״ל וצד״ל. ברית שנולדה מרצון עז ומשותף למען עתיד טוב יותר בין העמים, למען השלום, למען מלחמה צודקת כנגד טרור החיזבאללה, ולמען חלום משותף של חיים ביחד ללא מלחמות. האנדרטה ואתר המורשת, הצופים אל הגדר הטובה ואל דרום לבנון, הם עדות חיה לברית הדמים״.

בטקס נאמו גם סגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר גולן, ראש מועצת מטולה דוד אזולאי, ונציגת משפחות צד״ל, הלן נאסר, ששני אחיה נהרגו בהיותם מפקדי גדודים בצד״ל. בתום דבריהם פנו המכובדים להניח את אבן הפינה, בתוכה מגולגלת מגילה המנציחה את ברית הדמים בין חיילי צד״ל וחיילי צה״ל ונושאת תקווה לשלום.

כתבות נוספות

משלחת ביטחונית בביקור עבודה בהודו 22.6.26

22/6/2026

משלחת ביטחונית בביקור עבודה בהודו

כחלק מאסטרטגיית משרד הביטחון להרחבת שותפויות בינלאומיות מזרחה - משלחת ביטחונית, בראשות מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר ברעם, הגיעה לביקור עבודה קצר בהודוקרא עוד

תערוכת יורוסטורי 2026 18.6.26

18/6/2026

תערוכת יורוסטורי 2026

דוכנים עמוסים וביקורי עשרות משלחות בינ"ל: חרף ההגבלות הצרפתיות, התעשיות הביטחוניות הישראליות עמדו במוקד ההתעניינות בתערוכת יורוסטורי 2026 קרא עוד

ועידת ההנצחה הלאומית הראשונה ״חקוקים בנצח״ ננעלה 17.6.26 2

17/6/2026

ועידת ההנצחה הלאומית הראשונה ״חקוקים בנצח״ ננעלה

ועידת ההנצחה הלאומית שהתקיימה ביוזמת אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון בבנייני האומה בירושלים, ננעלה במופע סיום בראשות נשיא המדינה, יצחק הרצוג ושר הביטחון, ישראל כ"ץ ובהשתתפות בכירי מערכת הביטחוןקרא עוד

הונחה אבן הפינה לאנדרטת חללי צד"ל | דף הבית