הושלם פינוי "שדה דב"
אגף אמון (מבצעים, לוגיסטיקה ונכסים), המוביל את מהלכי שוה"ם לפינוי ושיווק מחנות צה"ל, ואגף ההנדסה והבינוי, השלימו את פינויו ההיסטורי של נמל התעופה על שם דב הוז ("שדה דב"), לאחר 81 שנות פעילות. שדה דב התפרס על כ-750 דונמים ושימש כנמל תעופה אזרחי וצבאי עד לסגירתו ביולי 2019
10/2/2020

אגף ההנדסה והבינוי פינה במהלך הפרוייקט יותר מחצי מיליון מ"ר של מבנים צבאיים, סככות מטוסים, גדרות, משטחי אספלט, משטחי בטון וכמובן את מסלול ההמראה באורך 1,741 מטרים. בנוסף, פונו כ-2,500 מטר של גדרות היקפיות. מגדל הפיקוח הוכרז מבנה לשימור ויישאר כשטח ציבורי בשכונת המגורים העתידית שתוקם במקום. את השטח המפונה ימסור אגף אמון במשרד הביטחון לידי רשות מקרקעי ישראל, כחלק מהסכם שוה"ם לפינוי והעתקת מחנות צה"ל ממרכזי הערים, לקראת שיווקו להקמת אלפי יחידות דיור ושטחי מסחר.

סמנכ"ל וראש אגף אמון, נתי אפרתי: "פינוי שדה דב הוא אבן דרך מרכזית במימוש החלטת הממשלה ותוכנית שוה"ם. אנו ממשיכים בעבודות לפינוי מחנות מרכזיים נוספים, בהם צריפין, תל השומר ועוד. בשנים הקרובות נפנה אלפי דונמים נוספים לטובת הקמת עשרות אלפי יחידות דיור ומיליוני מ"ר של שטחי מסחר ותעשייה".
סמנכ"ל וראש אגף ההנדסה והבינוי, ארז כהן: "מרגע קבלת המשימה מממשלת ישראל פעל האגף מסביב לשעון, יחד עם קבלני פינוי מקצועיים ועשרות כלים הנדסיים, כדי להשלים את הפינוי כנדרש, וכל זה תוך שימור מגדל הפיקוח ההיסטורי. העבודות נעשו במהירות, רגישות ונחישות, תוך התחשבות בתושבי השכונות הסמוכות, וכל זאת על מנת לעמוד בלוחות הזמנים".
כתבות נוספות

22/6/2026
משלחת ביטחונית בביקור עבודה בהודו
כחלק מאסטרטגיית משרד הביטחון להרחבת שותפויות בינלאומיות מזרחה - משלחת ביטחונית, בראשות מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר ברעם, הגיעה לביקור עבודה קצר בהודוקרא עוד

18/6/2026
תערוכת יורוסטורי 2026
דוכנים עמוסים וביקורי עשרות משלחות בינ"ל: חרף ההגבלות הצרפתיות, התעשיות הביטחוניות הישראליות עמדו במוקד ההתעניינות בתערוכת יורוסטורי 2026 קרא עוד

17/6/2026
ועידת ההנצחה הלאומית הראשונה ״חקוקים בנצח״ ננעלה
ועידת ההנצחה הלאומית שהתקיימה ביוזמת אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון בבנייני האומה בירושלים, ננעלה במופע סיום בראשות נשיא המדינה, יצחק הרצוג ושר הביטחון, ישראל כ"ץ ובהשתתפות בכירי מערכת הביטחוןקרא עוד