הזוכה במכרז המרה"ס: קבוצת שפיר-אוריין לוגיסטיקה

​משרד הביטחון פירסם היום את תוצאות המכרז לפרויקט המרה"ס. הזוכה במכרז היא קבוצת שפיר-אוריין לוגיסטיקה, שתתכנן, תקים ותפעיל את מרכז ההספקה החדש של צה"ל במסגרת זיכיון לתקופה של 26 שנים. הפרוייקט צפוי לחסוך עשרות מיליוני שקלים בשנה

22/1/2020

מינהל המעבר דרומה במשרד הביטחון הכריז הבוקר (ד'), כי בתום בדיקת ההצעות של חמש הקבוצות המתמודדות במכרז המרה"ס, הוחלט כי הקבוצה הנבחרת היא שפיר-אוריין לוגיסטיקה. הקבוצה תתכנן, תממן תקים ותפעיל את המרכז הלוגיסטי האחוד ל צה"ל למשך תקופה של 26 שנה. חתימה על חוזה הזיכיון תתרחש בחודשים הקרובים, ולאחריה יעמדו לרשות הקבוצה שנה לצורך סגירה פיננסית ועוד כארבע שנים להקמת הפרויקט.
אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל החל באיחוד ארגוני של כלל המרכזים הלוגיסטיים תחת מפקדת המרה"ס. המרכז הלוגיסטי האחוד יהיה מורכב משלושה מוקדים – בצפון, במרכז ובדרום – ופעילותו צפויה להתחיל ב-2024 עד 2026. שלושת המוקדים שנבחרו למרה"ס מתבססים על מחנות קיימים.

המרה"ס צפוי לכלול יותר מ-250 אלף מ"ר בנוי לגובה בכדי לצמצם שימוש בקרקע ולהימנע מהרחבת שטחי המחנות. התכנסות צה"ל לכדי שלושה מוקדים לוגיסטיים תפנה כ-1,800 דונמים - חלק ניכר מהם באזורי הביקוש - מה שיאפשר למדינה לבנות עשרות אלפי יחידות דיור, שטחים פתוחים וציבוריים ושימושים שונים לרווחת הציבור.  

תפיסת ההפעלה של מרכז ההספקה החדש מבוססת על טכנולוגיות מתקדמות לשליטה במלאי בשילוב מערכות אוטומציה שונות. התכנון החדש יאפשר מתן מענה רב זרועי ושיפור השירות ליחידות: בכל אחד מהמוקדים יאוחסן מגוון רחב של ציוד, המאפשר את הקיום השוטף של צה"ל, בשגרה ובחירום - החל במחט לעירוי וכלה בחלקי חילוף לטנקים. תכנון המרכזים נעשה מתוך מחשבה על שיפור המענה המבצעי מבלי לוותר על התייעלות וחיסכון בהוצאות תפעול, בתשלומי ארנונה, בעלויות הפצה, שמירה על המלאי ועוד.

​ראש מינהל המעבר דרומה במשרד הביטחון, תא"ל (מיל') איציק כהן: "מדובר ביום משמעותי, במיוחד עבורי כמי ששירת כראש חטיבת הלוגיסטיקה בצה"ל שנים רבות. היום החטיבה מתחברת לעידן הטכנולוגי בהקמת תשתית חכמה, חדשנית ויעילה, שתצעיד את צה"ל עוד שנים קדימה. מינהל המעבר דרומה ממשיך לקדם פרויקטים לאומיים ענקיים, הכוללים פינוי מחנות צה"ל מאזורי ביקוש לטובת בניית יחידות דיור".

ראש אט״ל, אלוף איציק תורג׳מן: ״הקמת מרכז האספקה האחוד של צה״ל אינה בבחינת עוד שינוי ארגוני, אלא מהווה שינוי מן היסוד של כל שיטת ההפעלה של המענה הלוגיסטי לצה״ל ומעמיקה את השותפות בין צה״ל למשק האזרחי - בשגרה ובחירום. זהו עתיד להיות המרכז הלוגיסטי הגדול ביותר במזרח התיכון. במעלה הדרך קיימנו תהליכי למידה משותפים עם חברות אזרחיות אשר מפעילות מרכזים לוגיסטיים בסדרי גודל קטנים יותר ועמדנו על הצרכים הייחודים לצה״ל בעידן הטכנולוגי ואל מול משימות החירום. האתגר הבא המונח לפתחנו הוא הקמתה של הרשת הלוגיסטית הנשענת על יכולות המרה״ס ומאפשרת מענה זמין, יעיל, מתקדם, מותאם ומיטבי עד לקצה המבצעי בהתאם לצרכיו בשגרה ובוודאי שבעיתות חירום.״

חמש הקבוצות שהתמודדו במכרז הן: שיכון ובינוי, ממ"ן ואלייד; אשטרום, אפקון ופליינג קרגו; שפיר- ואוריין; מנרב, אלקטרה וLeidos-; הכשרת היישוב ו-Seldat.

כתבות נוספות

משלחת ביטחונית בביקור עבודה בהודו 22.6.26

22/6/2026

משלחת ביטחונית בביקור עבודה בהודו

כחלק מאסטרטגיית משרד הביטחון להרחבת שותפויות בינלאומיות מזרחה - משלחת ביטחונית, בראשות מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר ברעם, הגיעה לביקור עבודה קצר בהודוקרא עוד

תערוכת יורוסטורי 2026 18.6.26

18/6/2026

תערוכת יורוסטורי 2026

דוכנים עמוסים וביקורי עשרות משלחות בינ"ל: חרף ההגבלות הצרפתיות, התעשיות הביטחוניות הישראליות עמדו במוקד ההתעניינות בתערוכת יורוסטורי 2026 קרא עוד

ועידת ההנצחה הלאומית הראשונה ״חקוקים בנצח״ ננעלה 17.6.26 2

17/6/2026

ועידת ההנצחה הלאומית הראשונה ״חקוקים בנצח״ ננעלה

ועידת ההנצחה הלאומית שהתקיימה ביוזמת אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון בבנייני האומה בירושלים, ננעלה במופע סיום בראשות נשיא המדינה, יצחק הרצוג ושר הביטחון, ישראל כ"ץ ובהשתתפות בכירי מערכת הביטחוןקרא עוד

הזוכה במכרז המרה"ס: קבוצת שפיר-אוריין לוגיסטיקה | דף הבית