התותח שעל גב הנמ"ר
מינהלת תכנית המרכבה והרק"מ במשרד הביטחון (מנת"ק) השלימה בימים אלה פיתוח מדגים ראשון של נגמ"ש נמר עם צריחון ותותח. הפיתוח החדש נועד להוסיף כוח אש משמעותי ליחידות החי"ר ובעתיד יותקן גם על גבי הנגמ"ש הגלגלי הראשון "איתן" שמפתחת מנת"ק.
31/7/2017

מנת"ק וזרוע היבשה בצה"ל עורכים סדרת ניסויים ראשונה בנגמ"ש נמר, שעליו מותקן לראשונה צריח בינוני ("צריחון") בעל תותח 30 מ"מ. הצריחון פותח להתקנה על שני הנגמ"שים שמנת"ק מפתחת ומייצרת עבור צה"ל: הנמר, והנגמ"ש הגלגלי הראשון "איתן", שנמצא בימים אלה בסדרת ניסויים כחלק מתוכנית הפיתוח.
ראש מנת"ק, תא"ל ברוך מצליח: "נגמ"ש עם צריחון ותותח נותן מענה טוב יותר ללחימה בשטח אורבני. התותח בקוטר בינוני של 30 מ"מ נועד לספק כוח אש משמעותי ליחידות החי"ר, לאפשר ללוחמים להיות עצמאיים יותר בשדה הקרב ולהקטין את התלות בסיוע מיחידות אחרות. הצריחון אינו מאויש ואינו חודר לתא הלחימה, כך שיכולת נשיאת החיילים אינה נפגעת. תיפעולו צפוי להיות פשוט ויבוצע על ידי צוות הנגמ"ש בתובה. הצריחון ישלב בתוכו גם מערכת הגנה אקטיבית ומערכות אחרות שיוסיפו לו יכולות משמעותיות נוספות"
כתבות נוספות

22/6/2026
משלחת ביטחונית בביקור עבודה בהודו
כחלק מאסטרטגיית משרד הביטחון להרחבת שותפויות בינלאומיות מזרחה - משלחת ביטחונית, בראשות מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר ברעם, הגיעה לביקור עבודה קצר בהודוקרא עוד

18/6/2026
תערוכת יורוסטורי 2026
דוכנים עמוסים וביקורי עשרות משלחות בינ"ל: חרף ההגבלות הצרפתיות, התעשיות הביטחוניות הישראליות עמדו במוקד ההתעניינות בתערוכת יורוסטורי 2026 קרא עוד

17/6/2026
ועידת ההנצחה הלאומית הראשונה ״חקוקים בנצח״ ננעלה
ועידת ההנצחה הלאומית שהתקיימה ביוזמת אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון בבנייני האומה בירושלים, ננעלה במופע סיום בראשות נשיא המדינה, יצחק הרצוג ושר הביטחון, ישראל כ"ץ ובהשתתפות בכירי מערכת הביטחוןקרא עוד