לקראת ביקורו של ראש ממשלת הודו בישראל
משרד הביטחון הוביל סמינר אסטרטגי לשיתוף פעולה ביטחוני-תעשייתי בין שתי המדינות
18/2/2026

האגף לייצוא ביטחוני במשרד הביטחון, 'סיבט', קיים השבוע סמינר ומפגשי B2B בין חברות ביטחוניות ישראליות והודיות מובילות, בשיתוף פעולה עם איגוד יצרני הביטחון ההודי (SIDM) ומשרד הביטחון ההודי. במהלך הסמינר חתמו סיבט ו-SIDM על מזכר הבנות (MOU) לחיזוק הפעילות המשותפת המתמשכת, לרבות סמינרים ויוזמות שיתוף פעולה עתידיות.
את הסמינר הוביל ראש סיבט, תא״ל (מיל') יאיר קולס והשתתפו בו חברות ביטחוניות קטנות, בינוניות וגדולות מישראל ומהודו. זאת, במטרה להעמיק את ההיכרות עם האקוסיסטם התעשייתי-ביטחוני ההודי, בדגש על מדיניות הרכש הביטחוני הלאומית החדשה של הודו (DAP 2026). באירוע השתתפו נציגים מ-30 חברות הודיות ו-26 חברות ישראליות בתחום הביטחון.
המשלחת ההודית הובלה על ידי מנכ״ל ה-SIDM וכללה את השגריר ואת נספח ההגנה של הודו בישראל. לאורך הסמינר הביעו שני הצדדים נכונות להמשך לקדם את השיח המשותף בין המדינות והדגישו את חשיבות שיתוף הפעולה בין שתי תעשיות הביטחון שעמדו זו לצד זו בעתות חירום.
האירוע הינו חלק מאסטרטגיית משרד הביטחון, שמובילים שר הביטחון ישראל כ"ץ והמנכ”ל, אלוף (מיל’) אמיר ברעם, להרחבת הייצוא הביטחוני של ישראל ולחיזוק שותפויות אסטרטגיות עם מדינות מפתח ברחבי העולם. הסמינר התקיים בהמשך לקבוצת העבודה המשותפת (JWG) שנערכה בנובמבר 2025, ולקראת ביקורו הצפוי של ראש הממשלה מודי בישראל בשבוע הבא.
כתבות נוספות

18/6/2026
תערוכת יורוסטורי 2026
דוכנים עמוסים וביקורי עשרות משלחות בינ"ל: חרף ההגבלות הצרפתיות, התעשיות הביטחוניות הישראליות עמדו במוקד ההתעניינות בתערוכת יורוסטורי 2026 קרא עוד

17/6/2026
ועידת ההנצחה הלאומית הראשונה ״חקוקים בנצח״ ננעלה
ועידת ההנצחה הלאומית שהתקיימה ביוזמת אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון בבנייני האומה בירושלים, ננעלה במופע סיום בראשות נשיא המדינה, יצחק הרצוג ושר הביטחון, ישראל כ"ץ ובהשתתפות בכירי מערכת הביטחוןקרא עוד

17/6/2026
ראשי ארגוני הביטחון בוועידת ההנצחה
הרמטכ״ל בועידת ההנצחה הלאומית: ״הקשר עם המשפחות השכולות הזה הוא חלק מהזהות שאנו מייצרים לעצמנו כמפקדים וחלק מהמצפן הערכי של היחידות״קרא עוד