מנה"ר ירכוש מ"עשות אשקלון" ב-170 מיליון שקל
משרד הביטחון, באמצעות היחידה לרכש מרכבה נמר במנה״ר ובשיתוף עם מינהלת הרק"מ (מנת"ק), מודיע היום (ד') על הזמנות חדשות ממפעל "עשות אשקלון" מקבוצת "אלביט מערכות". משרד הביטחון ירכוש מהמפעל ממסרות, מתלים והינעים לטנקי המרכבה סימן 4 ולנגמ"שי הנמר בהיקף של 170 מיליון שקל
18/8/2021

מפעל "עשות אשקלון" מעסיק כ-450 עובדים וכ-300 ספקים, רובם מאזור אשקלון והיישובים הסובבים. המפעל מתמחה בייצור מערכות הנעה לטנקים ורק"מ. היקף הרכש מהמפעל בחמש השנים האחרונות נאמד בכ-900 מיליון שקל.
שר הביטחון בני גנץ: "אני מברך על המשך החיזוק של מערכת הביטחון בתוצרת איכותית כחול לבן. טנקי המרכבה ונגמ"שי הנמר הם חלק מרכזי מהכלים המבצעיים של צה"ל, והתעשייה הישראלית היא גאווה לאומית, שמשרתת גם את צורכי החברה והכלכלה וגם את הצורך בשמירה על הכשירות והעוצמה של צה"ל. נמשיך לחזק את הרכש הישראלי, תוך מתן דגש למפעלים הממוקמים בפריפריה".
סמנכ"ל וראש מנה"ר במשרד הביטחון, אבי דדון: "מפעל עשות אשקלון הוא עוגן לאספקת רכיבים לפרויקט המרכבה וגם עוגן מרכזי לתעסוקה באשקלון והדרום. זוהי עוד דוגמה לקשר ההדוק שבין ביטחון וכלכלה. נמשיך לעודד ייצור ישראלי ולחזק את הפריפריה".
כתבות נוספות

22/6/2026
משלחת ביטחונית בביקור עבודה בהודו
כחלק מאסטרטגיית משרד הביטחון להרחבת שותפויות בינלאומיות מזרחה - משלחת ביטחונית, בראשות מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר ברעם, הגיעה לביקור עבודה קצר בהודוקרא עוד

18/6/2026
תערוכת יורוסטורי 2026
דוכנים עמוסים וביקורי עשרות משלחות בינ"ל: חרף ההגבלות הצרפתיות, התעשיות הביטחוניות הישראליות עמדו במוקד ההתעניינות בתערוכת יורוסטורי 2026 קרא עוד

17/6/2026
ועידת ההנצחה הלאומית הראשונה ״חקוקים בנצח״ ננעלה
ועידת ההנצחה הלאומית שהתקיימה ביוזמת אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון בבנייני האומה בירושלים, ננעלה במופע סיום בראשות נשיא המדינה, יצחק הרצוג ושר הביטחון, ישראל כ"ץ ובהשתתפות בכירי מערכת הביטחוןקרא עוד