מנכ"ל חדש למשרד הביטחון: אלוף (מיל') אמיר ברעם
בטקס במעמד שר הביטחון, ישראל כ״ץ ובהשתתפות הרמטכ"ל, רא"ל אייל זמיר, מנכ"לי משרד הביטחון לשעבר, פורום הנהלת המשרד, סגן הרמטכ"ל, מנכ״לי התעשיות הביטחוניות וראשי הארגונים היציגים, מונה אלוף (מיל') אמיר ברעם למנכ"ל ה-26 של משרד הביטחון
24/3/2025

שר הביטחון, ישראל כ״ץ, אמר בטקס: ״אני שמח על כך ששלושת המועמדים לתפקיד הרמטכ"לות, שנראו בעיניי כמתאימים להיות אלה שמבניהם ייבחר הרמטכ"ל, שלושתם נמצאים כאן.
אני חושב שיש כאן מסר, ששלושת הכוחות הביטחוניים בעלי הידע, הנחישות והרצון לתרום למדינת ישראל ולביטחונה בזמנים האלה, עובדים יחד.
אמיר, הניסיון שלך כסגן רמטכ"ל, האחראי לבניית הכוח והקשרים האסטרטגיים עם ארה"ב וגורמים אחרים, היה השיקול המרכזי לבחור בך.
אנחנו צריכים להיות מסוגלים להגן על עצמנו בכוחות עצמנו. לכן, כל נושא הזה בניין הכוח, הרכש והחימושים- הכל עובר עכשיו להובלתך. לצד זאת הפעילות הנרחבת של משרד הביטחון למען שיקום הפצועים והטיפול במשפחות השכולות, תימשך באותה רמת מחויבות. אני בטוח שתוביל את משרד הביטחון כראוי ואני מאחל לך הצלחה רבה״.

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר ברעם, אמר במעמד הטקס: "יחד נגבש אסטרטגיה משרדית, שתבטיח את המשכיות יכולתה של מערכת הביטחון ובתוכה צה"ל, לנצח כל איום 'מסכין עד גרעין', כולל איומים שאיננו יודעים לצפות עכשיו.
נתמודד עם קונפליקטים בבניין הכוח, נמריץ את הארגון ללמוד, להבין ולהתארגן מחדש למול מציאות מתחדשת. נעודד תקשורת טובה ומחויבות בין שותפים מעבר לים, משרדי ממשלה אחרים, זרועות צה"ל וארגונים אחרים- תקשורת המבוססת על אחדות מטרה אבל גם על רעות ואמון הדדי. נתאמץ לאתר את 'נקודת העבודה' המאוזנת והנכונה ביותר, בתווך שבין מוכנות מבצעית במערכה הנוכחית, לבין התעצמות ארגונית ארוכת טווח. ננקוט בדיפרנציאליות בהקצאת המשאבים, תוך מיקוד באתגרים העיקריים.
נתעדף את "מאיצי הערך" של מערכת הביטחון: טכנולוגיה ואנשים, יכולות לחימה, התחמשות, מדיניות חוץ ביטחונית ושוב - החברה הישראלית ואנשיה. בהתאם לכך, אני מתחייב לפעול גם מן המקום הערכי וגם מן המקום המקצועי- בצניעות, במסירות ובביטחון.
אני מבקש להודות לשר הביטחון, ישראל כ"ץ, על האמון ועל הבחירה בי לתפקיד מנכ"ל משרד הביטחון. אני מקבל על עצמי את התפקיד בתחושת שליחות ואחריות אדירה, המלווה באמונה אישית ועמוקה בצדקת דרכנו במאבק המתמשך על ביסוס תקומת ישראל. עומדים בפנינו אתגרים מורכבים ומשימות רבות. יחד עם הרמטכ"ל ובהובלתך - נוכל להם ונוכל לכל אויבינו".
ברעם הודה בשם משרד הביטחון לרמטכ״ל, רא"ל אייל זמיר, שכיהן כמנכ"ל המשרד בשנתיים האחרונות, שבמרכזן מלחמת 'חרבות ברזל'. ברעם הודה גם לסמנכ״ל וראש אגף התכנון, איתמר גרף, ששימש כממלא מקום המנכ״ל בשבועות האחרונים.

כתבות נוספות

22/6/2026
משלחת ביטחונית בביקור עבודה בהודו
כחלק מאסטרטגיית משרד הביטחון להרחבת שותפויות בינלאומיות מזרחה - משלחת ביטחונית, בראשות מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר ברעם, הגיעה לביקור עבודה קצר בהודוקרא עוד

18/6/2026
תערוכת יורוסטורי 2026
דוכנים עמוסים וביקורי עשרות משלחות בינ"ל: חרף ההגבלות הצרפתיות, התעשיות הביטחוניות הישראליות עמדו במוקד ההתעניינות בתערוכת יורוסטורי 2026 קרא עוד

17/6/2026
ועידת ההנצחה הלאומית הראשונה ״חקוקים בנצח״ ננעלה
ועידת ההנצחה הלאומית שהתקיימה ביוזמת אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון בבנייני האומה בירושלים, ננעלה במופע סיום בראשות נשיא המדינה, יצחק הרצוג ושר הביטחון, ישראל כ"ץ ובהשתתפות בכירי מערכת הביטחוןקרא עוד