מערך חדש של קציני תמיכה, ליווי ומיצוי זכויות לפצועים
בהובלת אגף השיקום במשרד הביטחון ואגף כוח האדם בצה"ל: מערך חדש של קציני תמיכה, ליווי ומיצוי זכויות לפצועים
28/1/2025

כ-70 קצינים וקצינות במילואים סיימו אתמול (ב') את קורס ההכנה הראשון של מערך תל״מ (תמיכה, ליווי ומיצוי זכויות) לליווי פצועים ופצועות לאחר שחרורים מאשפוז מלא בבית החולים, ויחלו בתפקידם בימים הקרובים.
אגף השיקום במשרד הביטחון מטפל בלמעלה מ-15,000 פצועי ופצועות צה"ל וכוחות הביטחון שנקלטו בו מפרוץ המלחמה.
בשנה זו מוביל האגף את תפיסת ה-"שיקום לפני בירוקרטיה", המתמקדת בצעדים ייזומים ומענה לפצועים ולצרכיהם המיידיים. מפרוץ המלחמה, הוצבו בבתי החולים אנשי קשר מטעם אגף השיקום אשר סייעו לפצועים ולבני משפחותיהם בעודם מאושפזים. עם שחרורם מבתי החולים והמעבר לשיקום יום או להחלמה בביתם, קיבלו הפצועים איש קשר אישי מאגף השיקום, אשר זמין להם בנייד למענה מהיר.
כעת, מוסיפים אגף השיקום ואגף כוח האדם בצה"ל מערך חדש של קציני תל"מ (תמיכה, ליווי ומיצוי זכויות) שייצרו מעטפת ליווי משלימה ואישית יותר. קציני התל"מ הינם אנשי מילואים שעברו הכשרה ייעודית, במטרה ליצור קשר ישיר ובלתי אמצעי עם הפצועים לאחר שיחרורם, לאתר צרכים רפואיים ופסיכוסוציאליים ולהשלים את מעטפת התמיכה מצה"ל ואגף השיקום, ובעיקר יהוו כתובת אחת מרכזית לפצוע.
המערך הינו יוזמה משותפת של צה״ל ומשרד הביטחון הנולדה כתוצאה מצורך שעלה בקרב הפצועים, בעקבות ההתמודדויות במעבר מאשפוז לקהילה.
היחידה חרטה על דגלה ללוות כל פצוע ונכה המוכר על-ידי אגף השיקום, במסירות ובמקצועיות, תוך מתן כבוד והערכה לתרומתו למדינה.
מדבריה של קצינת משאבי אנוש ראשית וראש חטיבת הנפגעים, תת-אלוף עדנה אליה: "שילוב כוחות הידע והנסיון של כלל השותפים לתוכנית הופכים את החלום הזה למציאות שבה אף פצוע לא נשאר מאחור, מציאות שבה אתם קציני התל״מ מובילים את הדרך לחיים מלאים, עצמאיים ומשמעותיים, התפקיד שלכם הוא לראות את האדם שמולכם לא דרך מגבלותיו אלא דרך הכוחות והיכולות הקיימים בו, תוך מטרה משותפת שהפצועים שלנו יזכו לא רק לשיקום פיזי אלא גם לתקווה, לכוח ולחלום חדש שאפשר וצריך להגשים".
מדבריה של סגנית ראש אגף השיקום במשרד הביטחון, ציפי פלדמן: "מפרוץ המלחמה מתמקד אגף השיקום במתן מענה מיידי לצרכים המשתנים של הפצועים והפצועות. קציני התל"מ שיחלו את עבודתם בימים הקרובים, ישלימו את מעטפת הליווי האישית שמעניק האגף ויסייעו להקל על חזרת הפצועים לביתם. שיתוף הפעולה החשוב בין צה"ל לאגף השיקום במשרד הביטחון מאפשר לפצועים למצות את זכויותיהם ביתר קלות ולהתמקד בהחלמה וחזרה לחיים עצמאיים ומלאים".
מדבריו של מפקד תוכנית תל״מ, רב-סרן (מיל׳) עמיעד טאוב: "תכנית תל"מ מביאה לידי ביטוי את המחויבות הבלתי מתפשרת שלנו לעמוד לצידם של גיבורי המלחמה ששילמו בגופם ובנפשם".
כתבות נוספות

22/6/2026
משלחת ביטחונית בביקור עבודה בהודו
כחלק מאסטרטגיית משרד הביטחון להרחבת שותפויות בינלאומיות מזרחה - משלחת ביטחונית, בראשות מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר ברעם, הגיעה לביקור עבודה קצר בהודוקרא עוד

18/6/2026
תערוכת יורוסטורי 2026
דוכנים עמוסים וביקורי עשרות משלחות בינ"ל: חרף ההגבלות הצרפתיות, התעשיות הביטחוניות הישראליות עמדו במוקד ההתעניינות בתערוכת יורוסטורי 2026 קרא עוד

17/6/2026
ועידת ההנצחה הלאומית הראשונה ״חקוקים בנצח״ ננעלה
ועידת ההנצחה הלאומית שהתקיימה ביוזמת אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון בבנייני האומה בירושלים, ננעלה במופע סיום בראשות נשיא המדינה, יצחק הרצוג ושר הביטחון, ישראל כ"ץ ובהשתתפות בכירי מערכת הביטחוןקרא עוד