מקלטי הצפון מתחברים לאינטרנט

רשות החירום הלאומית (רח"ל) מובילה בימים אלה את פרויקט "מקלטים אונליין" - פרויקט ייחודי וראשון מסוגו, שמסגרתו מונחת תשתית אינטרנט אלחוטי במקלטים הציבוריים בצפון הארץ

1/6/2015

מטרת הפרויקט, שנערך במקביל לתרגיל העורף הלאומי "נקודת מפנה 15" וכחלק מהגברת הכוננות והכשירות של יישובי הצפון לשעת חירום, לשפר את זמינות האזרחים למידע ולמוקדי החירום, וכן את יכולתם לתקשר עם קרוביהם ועם גופי החירום בזמן השהייה במקלטים הציבוריים.

בחודשים האחרונים קיימה רח"ל פיילוט ראשוני בקריית שמונה, שבמסגרתו שופצו וחוברו מספר מקלטים לאינטרנט אלחוטי. בימים אלה מתבצעות עבודות תשתית ביותר מ- 50 מקלטים ציבוריים במספר יישובים בגבול הצפון, בהם: קריית שמונה, צפת, נהרייה, טבריה, אזור העמקים, מגדל העמק, עכו, שלומי, רמת תבור, סחנין ועוד. השימוש בשירות הוא חופשי מרגע פתיחת המקלט, וכל שוהה במקלט יכול להתחבר לרשת בכל רגע נתון, בדומה לאינטרנט האלחוטי בבית או במקום העבודה.

לקבוצה הראשונה של המקלטים שמתחברים לרשת נבחרו מקלטים המצויים בשכונות שבהן יש מחסור בממ"דים, וכן מקלטים שבהם על פי ההערכה ייעשה שימוש מוגבר במצבי חירום. בחודשים הקרובים מתכננת רח"ל לפרוס אינטרנט אלחוטי במאות מקלטים נוספים בגבול הצפון, ובעתיד תיבחן  הרחבת הפרויקט לאזורים נוספים בארץ, בהיקף של מיליוני שקלים.

סמנכ"ל משרד הביטחון ומ"מ ראש רח"ל, בצלאל טרייבר: "לאינטרנט יש חלק הולך וגדל ביכולת של מערכת הביטחון לתקשר עם האוכלוסייה במצבי חירום, להעביר דיווחים בזמן אמת על אזעקות והנחיות מצילות חיים. לכן אנו רואים חשיבות בחיבור המקלטים הציבוריים, שבהם הקליטה הסלולרית מוגבלת, לרשת האינטרנט".

כתבות נוספות

משלחת ביטחונית בביקור עבודה בהודו 22.6.26

22/6/2026

משלחת ביטחונית בביקור עבודה בהודו

כחלק מאסטרטגיית משרד הביטחון להרחבת שותפויות בינלאומיות מזרחה - משלחת ביטחונית, בראשות מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר ברעם, הגיעה לביקור עבודה קצר בהודוקרא עוד

תערוכת יורוסטורי 2026 18.6.26

18/6/2026

תערוכת יורוסטורי 2026

דוכנים עמוסים וביקורי עשרות משלחות בינ"ל: חרף ההגבלות הצרפתיות, התעשיות הביטחוניות הישראליות עמדו במוקד ההתעניינות בתערוכת יורוסטורי 2026 קרא עוד

ועידת ההנצחה הלאומית הראשונה ״חקוקים בנצח״ ננעלה 17.6.26 2

17/6/2026

ועידת ההנצחה הלאומית הראשונה ״חקוקים בנצח״ ננעלה

ועידת ההנצחה הלאומית שהתקיימה ביוזמת אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון בבנייני האומה בירושלים, ננעלה במופע סיום בראשות נשיא המדינה, יצחק הרצוג ושר הביטחון, ישראל כ"ץ ובהשתתפות בכירי מערכת הביטחוןקרא עוד

מקלטי הצפון מתחברים לאינטרנט | דף הבית