משרד הביטחון אישר את המלצות ועדת שני
שר הביטחון, בני גנץ, קיבל את המלצת מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר אשל, להכיר בקשר הסיבתי שבין שהייה בשבי האויב (יותר מחודש) לבין ארבע מחלות: מחלת פרקים (שיגרונית ודלקתית), אוסטיאופורוזיס, נוירופתיה פריפרית (אשר פרצה בטווח של 5 שנים מהשהייה בשבי) ושחמת הכבד. החלטת שר הביטחון תאפשר להכיר כנכה צה"ל בכל מי שהוחזק בשבי לתקופה העולה על חודש וחלה באחת המחלות האלה. הוועדה לא הכריעה לגבי שאלת הקשר בין מחלות ממאירות לשהייה בשבי, ומשרד הביטחון קיבל את המלצתה להקים צוות מומחים ייעודי אשר יבחן את הנושא לעומק
11/2/2021

בסוף שנת 2019 מינה סמנכ"ל וראש אגף השיקום דאז, תא"ל (מיל') חזי משיטה, פאנל רפואי מייעץ לבחינת הקשר הסיבתי שבין שהייה בשבי האויב לבין מחלות שונות, שבהן לקו פדויי שבי גם שנים רבות לאחר שחרורם מהשבי. אגף השיקום מטפל כיום ב- 257 נכי צה"ל, שהוכרו בשל נכות שנגרמה תוך כדי ועקב היותם בשבי האויב (מתוך 962 פדויי שבי בסה"כ המקבלים תגמול ממדינת ישראל).
בראש הפאנל הרפואי עמד פרופ' מרדכי שני, חתן פרס ישראל ולשעבר מנכ"ל משרד הבריאות ומנהל המרכז הרפואי שיבא בתל השומר. לצידו כיהנו בוועדה כ-15 רופאים בכירים, מומחים בתחומים שונים. הוועדה דנה ב-15 מחלות שונות, ובחנה את הנתונים הדמוגרפיים של פדויי השבי המוכרים ומטופלים באגף השיקום. במקביל נבחנו מאות מאמרים רפואיים מכל העולם.
כתבות נוספות

22/6/2026
משלחת ביטחונית בביקור עבודה בהודו
כחלק מאסטרטגיית משרד הביטחון להרחבת שותפויות בינלאומיות מזרחה - משלחת ביטחונית, בראשות מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר ברעם, הגיעה לביקור עבודה קצר בהודוקרא עוד

18/6/2026
תערוכת יורוסטורי 2026
דוכנים עמוסים וביקורי עשרות משלחות בינ"ל: חרף ההגבלות הצרפתיות, התעשיות הביטחוניות הישראליות עמדו במוקד ההתעניינות בתערוכת יורוסטורי 2026 קרא עוד

17/6/2026
ועידת ההנצחה הלאומית הראשונה ״חקוקים בנצח״ ננעלה
ועידת ההנצחה הלאומית שהתקיימה ביוזמת אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון בבנייני האומה בירושלים, ננעלה במופע סיום בראשות נשיא המדינה, יצחק הרצוג ושר הביטחון, ישראל כ"ץ ובהשתתפות בכירי מערכת הביטחוןקרא עוד