משרד הביטחון מוכר לסלובקיה את מערכת ההגנה האווירית

עסקת ענק ביטחונית: משרד הביטחון מוכר לסלובקיה את מערכת ההגנה האווירית BARAK MX מתוצרת התעשייה האווירית בלמעלה מ-2 מיליארד ש״ח (כ-560 מיליון אירו)

23/12/2024

ישראל וסלובקיה השלימו את עסקת היצוא הביטחוני הגדולה ביותר אי פעם בין שתי המדינות, בהיקף של כ-560 מיליון אירו. העסקה, שהובלה על ידי האגף לייצוא ביטחוני במשרד הביטחון (סיבט), תחזק עוד יותר את הקשר בין המדינות ותתרום להעצמת יכולותיה ההגנתיות של סלובקיה.

מנכ״ל משרד הביטחון, אלוף (מיל׳) אייל זמיר, חתם על ההסכם בקריה בת"א. את גיבוש העסקה הובילו ראש סיבט, תא״ל (מיל') יאיר קולס, מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי, וסמנכ״ל ומנהל חטיבת מערכות טילים וחלל בתעשייה האווירית, תא״ל (מיל׳) גיא ברלב.
 
מערכת BARAK MX, שתשולב בתשתית ההגנה של סלובקיה, הינה מערכת הגנה אווירית מתקדמת המתמודדת עם איומים אוויריים, קיימים ועתידיים, כולל איומים בליסטיים. הצלחתה המבצעית בישראל וברחבי העולם מדגישה את אמינותה ויעילותה. המערכת ידועה ביכולתה הגמישה להתמודדות עם איומים ממקורות שונים, כולל מטוסי קרב, מסוקים, מלט"ים, טילי שיוט, טילי קרקע-אוויר וטילים בליסטיים טקטיים. למערכת שלושה מיירטים לטווחי פעולה של 35, 70 ו-150 ק"מ, המצוידים בראש ביות מכ"מי אקטיבי, מנוע דו פולסי ורש"ק עוצמתי, המספקים ביצועי יירוט חסרי תקדים מול מגוון רחב של איומים.​​​​​​​​​​​​​​​​
 
מנכ״ל משרד הביטחון, אלוף (מיל׳) אייל זמיר: ״התרחבות היצוא הביטחוני הישראלי במקביל למלחמה, היא המשך ישיר להישגי הטכנולוגיות הישראליות בשדה הקרב. אנו רואים התעניינות גוברת של מדינות נוספות בביצועים יוצאי הדופן של צה"ל ושל מערכות הלחימה הישראליות, הן בהגנה והן בהתקפה. היצוא הביטחוני הוא מרכיב מרכזי בחוסן הביטחוני והכלכלי שלנו. הוא זה שמאפשר לנו להמשיך ולפתח את הדורות הבאים של מערכות הלחימה המתקדמות בעולם. בשם שר הביטחון ומערכת הביטחון, אני מבקש להודות למשרד ההגנה הסלובקי על הבחירה במערכת הגנה אווירית ישראלית ומאמין שמדינות נאט"ו נוספות יילכו בעקבותיה״.
 
ראש סיבט במשרד הביטחון, תא"ל (מיל') יאיר קולס: ״חתימת העסקה משקפת את היתרון הטכנולוגי - מבצעי הישראלי בהגנה אווירית ואת האמון של סלובקיה הן מול משרד הבטחון והן מול התעשייה  האווירית. אנו גאים במעורבות משרד הבטחון בהסכמים ממשלה לממשלה שיובילו להטמעת מערכות של התעשיות הבטחוניות הישראליות במדינות אירופה בסטנדרט נאטו״.
 
מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי: "אנו גאים בכך שמשרד ההגנה הסלובקי בחר במערכת ההגנה האווירית המשולבת BARAK MX, החלטה אשר משקפת את ההכרה בעליונות הטכנולוגית המתקדמת של המערכת, בביצועים המוכחים ובמחויבות של התעשייה האווירית לספק את פתרונות הגנה האווירית הטובים בעולם, בהתאם לדרישות הלקוח. שיתוף פעולה זה מהווה אבן דרך משמעותית בשותפות של התעשייה האווירית עם ממשלת סלובקיה ומשקף את האמון שמעניקים לנו שותפים בינלאומיים במערכות ההגנה ובטכנולוגיות החדשניות ביותר שלנו״.
 

כתבות נוספות

משלחת ביטחונית בביקור עבודה בהודו 22.6.26

22/6/2026

משלחת ביטחונית בביקור עבודה בהודו

כחלק מאסטרטגיית משרד הביטחון להרחבת שותפויות בינלאומיות מזרחה - משלחת ביטחונית, בראשות מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר ברעם, הגיעה לביקור עבודה קצר בהודוקרא עוד

תערוכת יורוסטורי 2026 18.6.26

18/6/2026

תערוכת יורוסטורי 2026

דוכנים עמוסים וביקורי עשרות משלחות בינ"ל: חרף ההגבלות הצרפתיות, התעשיות הביטחוניות הישראליות עמדו במוקד ההתעניינות בתערוכת יורוסטורי 2026 קרא עוד

ועידת ההנצחה הלאומית הראשונה ״חקוקים בנצח״ ננעלה 17.6.26 2

17/6/2026

ועידת ההנצחה הלאומית הראשונה ״חקוקים בנצח״ ננעלה

ועידת ההנצחה הלאומית שהתקיימה ביוזמת אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון בבנייני האומה בירושלים, ננעלה במופע סיום בראשות נשיא המדינה, יצחק הרצוג ושר הביטחון, ישראל כ"ץ ובהשתתפות בכירי מערכת הביטחוןקרא עוד

משרד הביטחון מוכר לסלובקיה את מערכת ההגנה האווירית | דף הבית