משרד הביטחון רוכש מ'עשות אשקלון' חלקי חילוף לנמר
משרד הביטחון ממשיך להאיץ רכש ׳כחול לבן׳, ורוכש מחברת ׳עשות אשקלון׳ חלקי חילוף לטנקי המרכבה ולנגמ״שי הנמר בהיקף של כ-172 מיליון ש"ח
21/11/2024

מנהל הרכש הביטחוני (מנה"ר) במשרד הביטחון, בשיתוף עם מנהלת המרכבה והרק״מ (מנת״ק) וחט"ל באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל, מודיע היום (ה') על חתימת עסקה נוספת עם חברת 'עשות אשקלון'.
מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר, חתם על ההזמנה, כחלק ממהלך רחב לחיזוק זרוע היבשה בצה״ל ובכלל זה כשירות הרק"מ המתקדם ליבשה-טנקי המרכבה ונגמ"שי הנמר והאיתן, מערך שמוכיח את עצמו כמרכיב מרכזי בתמרון היבשתי במהלך מלחמת 'חרבות ברזל'.

במסגרת העסקה, המחזקת את מדיניות עצמאות הייצור ׳כחול לבן׳ של משרד הביטחון, ייוצרו ויסופקו חלקים קריטיים לטנקי המרכבה ולנגמ"שי הנמר בעלות כוללת של כ-172 מיליון ש"ח. ההסכם כולל ייצור ואספקה של ממסרות 1500 כוח סוס, שיסופקו לצה"ל.
במהלך שנת 2024, משרד הבטחון ביצע רכש מ׳עשות אשקלון׳ בסך כספי מצטבר של כ-331 מיליון ₪. מפעל 'עשות אשקלון' מתמחה בייצור מערכות הנעה, ממסרות ומכלולים מורכבים וייחודיים לכלי רכב משוריינים (מרכבה, נמר ועוד). המפעל שפועל באשקלון, מעסיק כ-500 עובדים, כאשר כ-80% מהם תושבי אשקלון, עוטף עזה ויישובי הדרום.
עסקה זו מצטרפת לשורה של עסקאות אסטרטגיות של משרד הביטחון לחיזוק עצמאות הייצור בתעשיות ישראליות ולהרחבת קווי הייצור המקומיים, מתוך מטרה לתמוך בצרכים המבצעיים של צה"ל בהווה ובעתיד.
כתבות נוספות

22/6/2026
משלחת ביטחונית בביקור עבודה בהודו
כחלק מאסטרטגיית משרד הביטחון להרחבת שותפויות בינלאומיות מזרחה - משלחת ביטחונית, בראשות מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר ברעם, הגיעה לביקור עבודה קצר בהודוקרא עוד

18/6/2026
תערוכת יורוסטורי 2026
דוכנים עמוסים וביקורי עשרות משלחות בינ"ל: חרף ההגבלות הצרפתיות, התעשיות הביטחוניות הישראליות עמדו במוקד ההתעניינות בתערוכת יורוסטורי 2026 קרא עוד

17/6/2026
ועידת ההנצחה הלאומית הראשונה ״חקוקים בנצח״ ננעלה
ועידת ההנצחה הלאומית שהתקיימה ביוזמת אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון בבנייני האומה בירושלים, ננעלה במופע סיום בראשות נשיא המדינה, יצחק הרצוג ושר הביטחון, ישראל כ"ץ ובהשתתפות בכירי מערכת הביטחוןקרא עוד