נחנכה תכנית הלימודים העילית: "אודם"

​בטקס חגיגי בקצרין, במעמד שר הביטחון ובכירים במערכת הביטחון, נחנכה תכנית העילית ״אודם״ - מנהיגות טכנולוגית פורצת דרך

21/9/2023

תכנית הלימודים "אודם", שמובילים משרד הביטחון ומשרד החינוך בתמיכת גופי הביטחון, הטכניון והאוניברסיטה הפתוחה, המועצה המקומית קצרין ותעשיות מובילות, הינה תכנית לאומית לפיתוח מנהיגות טכנולוגית. "אודם" הינה תכנית בת של תכנית העילית "תלפיות" ומשתתפים בה 43 תלמידות ותלמידי תיכון מכל קצוות הארץ המעוניינים להתפתח בעולמות המנהיגות הטכנולוגית. בוגרי התכנית יוצבו בהמשך עם גיוסם בתפקידי מפתח ביחידות העילית של צה״ל ומערכת הביטחון.

משרד הביטחון ערך טקס לפתיחת התכנית בקצרין, במעמד שר הביטחון בני גנץ ובהשתתפות ראש המועצה המקומית קצרין - דימי אפרצב, סמנכ״ל וראש אגף התכנון במשרד הביטחון - איתמר גרף, ראש אגף התכנון בצה״ל - אלוף יעקב בנג׳ו, ראש מפא"ת - תא"ל (מיל') ד"ר דני גולד, ראש מחוז הצפון במשרד החינוך - ד״ר אורנה שמחון ובכירים במערכת הביטחון, בתעשיות השותפות לתכנית ובמשרד החינוך.

שר הביטחון, בני גנץ: "תכנית אודם היא צעד נוסף ביישום התפיסה של השקעה בצפון ובדרום: היא תשלב מצוינות, עם חיזוק הצפון ומתן הזדמנויות גם לנשים וגברים מהפריפריה ביחידות העילית. יש לנו את הנשק המתקדם, העוצמתי והמדויק ביותר ואנו מוסיפים לשדרג אותו. יש לנו את המערכות ההגנתיות הטובות ביותר. יש לנו את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. אבל כל אלה, יבואו לידי ביטוי רק באמצעות האנשים הטובים ביותר – אתם, החניכים, העתיד של מערכת הביטחון של מדינת ישראל".

ראש מפא״ת במשרד הביטחון, תא״ל (מיל׳) ד״ר דני גולד: ״אני נרגש לראות את תכנית אודם, עליה עמלנו רבות הופכת מחלום למציאות. בני ובנות הנוער מכל קצוות הארץ שהצטרפו לתכנית הם חלק מקבוצה איכותית שתשתלב בתפקידי מפתח טכנולוגיים במערכת הביטחון, תסייע בפיתוח טכנולוגיות העתיד שיבטיחו את ביטחונה של מדינת ישראל ובהמשך תצעיד את החברה שלנו קדימה״.

ראש המועצה המקומית קצרין, דימי אפרצב: ״רגע היסטורי, מרגש ומיוחד שחזון הקמת בית הספר שיכשיר את הדור הבא של ההנהגה הטכנולוגית בצה״ל וכוחות הביטחון מתחיל להתגשם אל מול עיננו כאן בקצרין. אני רואה בבחירה בקצרין לפרויקט הזה כאבן דרך משמעותית להעצמתו של היישוב שנמצא בתנופה אדירה ועל כך אני גאה ומאושר. בראש ובראשונה אני מאחל הצלחה לחניכות ולחניכים, למורים ולמחנכים וגם לנו תושבי קצרין שמעבר לכבוד העצום על פתיחת התוכנית בבירת הגולן, כולנו הולכים להנות מהשפעת התכנית על צמיחה ושדרוג חיינו בעיר ואזור באופן שכולנו חלמנו. בימים האלה במיוחד אני גאה להיות ראש מועצת קצרין״.

מנהלת מחוז הצפון במשרד החינוך, ד״ר אורנה שמחון: ״יש לנו צורך במנהיגות צעירה, חדשה, שנולדה לעולם שמשתנה במהירות ולטכנולוגיה מואצת. תכנית אודם שמה דגש על פיתוח מנהיגות המחר. מנהיגות, המאופיינת בכישורי מנהיגות ועבודת צוות, לצד הקניית מיומנויות רלוונטיות לעולם החדש, בעיקר בהיבט של הקדמה הטכנולוגית. כל זאת, בהתאמה אישית לכל לומד, על פי תחומי העניין שלו ושאיפותיו. לשם כך, יחשפו התלמידים למומחים בתחום הביטחון, החינוך האקדמיה והתעשייה וכל זאת מתרחש כאן, בעיר קצרין. בסביבה פסטורלית, במשכנכם הזמני במכללת אוהלו ובהמשך במשכן החדש שמשופץ בימים אלו".

 

כתבות נוספות

משלחת ביטחונית בביקור עבודה בהודו 22.6.26

22/6/2026

משלחת ביטחונית בביקור עבודה בהודו

כחלק מאסטרטגיית משרד הביטחון להרחבת שותפויות בינלאומיות מזרחה - משלחת ביטחונית, בראשות מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר ברעם, הגיעה לביקור עבודה קצר בהודוקרא עוד

תערוכת יורוסטורי 2026 18.6.26

18/6/2026

תערוכת יורוסטורי 2026

דוכנים עמוסים וביקורי עשרות משלחות בינ"ל: חרף ההגבלות הצרפתיות, התעשיות הביטחוניות הישראליות עמדו במוקד ההתעניינות בתערוכת יורוסטורי 2026 קרא עוד

ועידת ההנצחה הלאומית הראשונה ״חקוקים בנצח״ ננעלה 17.6.26 2

17/6/2026

ועידת ההנצחה הלאומית הראשונה ״חקוקים בנצח״ ננעלה

ועידת ההנצחה הלאומית שהתקיימה ביוזמת אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון בבנייני האומה בירושלים, ננעלה במופע סיום בראשות נשיא המדינה, יצחק הרצוג ושר הביטחון, ישראל כ"ץ ובהשתתפות בכירי מערכת הביטחוןקרא עוד