נחתם הסכם לפינוי בסיס חיל הים באילת
מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר אשל, חתם היום (א') על ההסכם עם רשות מקרקעי ישראל, מנהל התכנון ומשרד האוצר, לפינוי בסיס חיל הים באילת (זיס). במקומו של הבסיס עתידות להיבנות כ- 400 יח"ד למגורים, כ-600 חדרי מלון ושטחי תיירות תעסוקה ומסחר. עלות העתקת הבסיס והתכנסותו נאמדת בכ-350 מיליון שקל (ללא מע"מ), אשר ימומנו במשותף על ידי רמ"י ומשרד הביטחון
28/11/2022

בסיס חיל הים ממוקם בכניסה הדרומית לעיר אילת על רצועת החוף. הבסיס יושב משני עבריו של כביש 90, כאשר ה"מחנה העליון" ששטחו 83 דונמים ממוקם מערבית לכביש 90 בצמוד לשכונות מגורים, ואילו מזרחית לכביש ממוקמים רציפי החוף בהיקף של 72 דונמים, המשמשים כנמל צבאי ימי. במסגרת ההסכם, שטח המחנה כולו יצומצם ל-52 דונמים בתחום שטח הנמל הימי, באופן שיאפשר פינוי של כ-20 דונמים על קו החוף, בנוסף ל- 83 דונמים שיתפנו כאמור במחנה העליון. פינוי הבסיס ייעשה בהדרגה החל מעוד שנה וחצי ויבוצע ב- 4 שלבים. במקביל ייבנה בסיס חדש ומודרני על שטח מצומצם, שיתאים לצרכי חיל הים לעשרות שנים קדימה.
שר הביטחון, בני גנץ: "מערכת הביטחון תמשיך להתגייס לטובת פיתוח הרשויות והערים. ההסכם יאפשר לשדרג את חיל הים, ולפתח את העיר אילת, שהיא מקום מיוחד במיקום אסטרטגי של מדינת ישראל. אני מבקש להודות למנכ"ל המשרד ולצוות המקצועי, לעיריית אילת ולראש העיר הנוכחי והקודם, ולרשות מקרקעי ישראל על המאמץ המשותף לקידום הנושא החשוב הזה".
מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר אשל: "ההסכם הוא נדבך נוסף במהלך הלאומי הרחב, שמוביל משרד הביטחון להוצאת מחנות צה"ל ממרכזי הערים לטובת פיתוח עירוני וכלכלי. הוא יאפשר גם שיפור מהותי של תשתיות הבסיס הצבאי שייוותר, ובכך יאפשר לחיל הים להיערך טוב יותר למול אתגרים בזירת מפרץ אילת והים האדום".
כתבות נוספות

22/6/2026
משלחת ביטחונית בביקור עבודה בהודו
כחלק מאסטרטגיית משרד הביטחון להרחבת שותפויות בינלאומיות מזרחה - משלחת ביטחונית, בראשות מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר ברעם, הגיעה לביקור עבודה קצר בהודוקרא עוד

18/6/2026
תערוכת יורוסטורי 2026
דוכנים עמוסים וביקורי עשרות משלחות בינ"ל: חרף ההגבלות הצרפתיות, התעשיות הביטחוניות הישראליות עמדו במוקד ההתעניינות בתערוכת יורוסטורי 2026 קרא עוד

17/6/2026
ועידת ההנצחה הלאומית הראשונה ״חקוקים בנצח״ ננעלה
ועידת ההנצחה הלאומית שהתקיימה ביוזמת אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון בבנייני האומה בירושלים, ננעלה במופע סיום בראשות נשיא המדינה, יצחק הרצוג ושר הביטחון, ישראל כ"ץ ובהשתתפות בכירי מערכת הביטחוןקרא עוד