ניסוי מוצלח נוסף במערכת "חץ 3"

​מינהלת "חומה" במפא"ת, יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA) וצה"ל, השלימו היום (ג') ניסוי מוצלח במערכת הנשק "חץ" ומיירט "חץ 3", המיועד ליירט טילים בליסטיים מחוץ לאטמוספירה. הניסוי בוצע משדה ניסויים במרכז הארץ, בהובלת התעשייה האווירית

18/1/2022

מערך המכ"מים המבצעי של מערכת ה"חץ" גילה את המטרה והעביר את נתוניה אל מרכז ניהול הירי, אשר ניתח את הנתונים וביצע תכנון מלא ליירטה. עם השלמת התכנון, שוגרו לעבר המטרה שני מיירטי "חץ 3", אשר השלימו את משימתם בהצלחה.

יחד עם מינהלת "חומה" במפא"ת והסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים השתתפו בניסוי לוחמי חיל האוויר והתעשיות המעורבות בפיתוח מערכת הנשק: התעשייה האווירית הינה הקבלן הראשי לפיתוח מערכת הנשק ומיירטי ה"חץ", באמצעות מפעל מלמ המפתח ומייצר את מיירטי החץ וחטיבת אלתא המפתחת את מערך הגילוי המכ"מי; חברת "אלביט מערכות" מפתחת את מערכת ניהול הירי; חברת בואינג (Boeing); החברה הממשלתית למערכות הנעה רקטית "תומר" וחברת "רפאל" הינן קבלניות משנה עיקריות לפיתוח וייצור מיירט "חץ 3". חברת "רפאל" אחראית גם על טיל המטרה.

שר הביטחון, בני גנץ: "אני מברך על הניסוי המוצלח וחסר התקדים שמצביע על העליונות הטכנולוגית של ישראל, שמובלת על-ידי מערכת הביטחון והתעשיות הביטחוניות. צעד אחר צעד, פיתוח אחר פיתוח, אנחנו שומרים על יכולתה של ישראל להגן על עצמה מול האיומים המתפתחים במרחב ומאפשרים לישראל את חופש הפעולה ההתקפי מול אויבנו, מתוך ההבנה שההגנה הטובה ביותר מאפשרת את ההתקפה האפקטיבית ביותר".

ראש הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים, האדמירל ג'ון היל: "ניסוי זה תוכנן לאתגר כל מרכיבי מערכת הנשק 'חץ' והביצוע היה מצוין. המידע הרב שנאסף בניסוי ינחה ויסייע בפיתוחים עתידיים שלה, ה- MDA ימשיך להיות מחויב לסייע למדינת ישראל לשדרג את יכולות ההגנה מפני טילים כנגד איומים קיימים ומתהווים בזירה".

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי: "צה״ל ומערכת הביטחון רואים חשיבות גדולה בשדרוג ובשיפור יכולות ההגנה אווירית כל העת. הניסוי שבוצע הבוקר הוא מרכיב נוסף ביכולת שלנו לתת מענה לאיומים המפתחים בזירה האזורית כחלק מימוש התוכנית הרב שנתית של צה״ל. השילוב המוצלח בין לוחמי ההגנה האווירית לטכנולוגיה ישראלית מתקדמת כחול-לבן מביאים יכולת הגנה רב שכבתית מהטובות בעולם".

ראש מפא"ת, תא"ל (מיל) ד"ר דניאל גולד: "ניסוי פורץ דרך זה מהווה קפיצה טכנולוגית נוספת ביכולותיה של מערכת הביטחון להתחדש ולהתאים את עצמה מול האיום המתהווה בזירה האזורית ובשדה הקרב העתידי. מפא"ת, צה"ל והתעשיות השותפות ימשיכו להוביל את העליונות הטכנולוגית הביטחונית הלאומית".

ראש מינהלת "חומה", משה פתאל: "מערכת הביטחון פועלת כל העת לשפר ולשדרג את יכולות מערך ההגנה הרב-שכבתי מול איומים עתידיים בזירה האזורית. מאז סדרת הניסויים המוצלחת באלסקה בשנת 2019 במערכת הנשק 'חץ 3' - עשינו כברת דרך משמעותית נוספת בהרחבת יכולות המערכת. אני רוצה להודות לחברינו מהסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA) על שותפות של יותר מ-30 שנה, בבנייה וחיזוק של מערך ההגנה הישראלי מפני טילים".

כתבות נוספות

משלחת ביטחונית בביקור עבודה בהודו 22.6.26

22/6/2026

משלחת ביטחונית בביקור עבודה בהודו

כחלק מאסטרטגיית משרד הביטחון להרחבת שותפויות בינלאומיות מזרחה - משלחת ביטחונית, בראשות מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר ברעם, הגיעה לביקור עבודה קצר בהודוקרא עוד

תערוכת יורוסטורי 2026 18.6.26

18/6/2026

תערוכת יורוסטורי 2026

דוכנים עמוסים וביקורי עשרות משלחות בינ"ל: חרף ההגבלות הצרפתיות, התעשיות הביטחוניות הישראליות עמדו במוקד ההתעניינות בתערוכת יורוסטורי 2026 קרא עוד

ועידת ההנצחה הלאומית הראשונה ״חקוקים בנצח״ ננעלה 17.6.26 2

17/6/2026

ועידת ההנצחה הלאומית הראשונה ״חקוקים בנצח״ ננעלה

ועידת ההנצחה הלאומית שהתקיימה ביוזמת אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון בבנייני האומה בירושלים, ננעלה במופע סיום בראשות נשיא המדינה, יצחק הרצוג ושר הביטחון, ישראל כ"ץ ובהשתתפות בכירי מערכת הביטחוןקרא עוד

ניסוי מוצלח נוסף במערכת "חץ 3" | דף הבית