נערכים לגל שני: אהו"ב מקים בי"ח בחניון בילינסון

על-פי דרישת משרד הבריאות, במסגרת ההיערכות לגל נוסף של מגפת הקורונה, החל אגף ההנדסה והבינוי (אהו"ב) במבצע בזק להקמת אגף חירום חדש לחולי קורונה בבית החולים בילינסון שבמרכז הרפואי רבין בפתח-תקווה. שתי קומות החניון התת קרקעי, בשטח של כ-5,000 מ"ר, יהפכו בתוך כשישה שבועות לבית חולים עם 206 מיטות טיפול נמרץ נשימתי ומיכשור רפואי מתקדם

10/5/2020

עבודות ההקמה מבוצעות באמצעות קבוצת אלקטרה והן כוללות בינוי, חשמל והתקנת מכשור אלקטרו מכני. האגף יכלול 4 מחלקות טיפול נמרץ ו-206 מיטות. הוא מוקם בימים אלה בחניון התת-קרקעי של בית החולים בילינסון, על שטח של כ-5,000 מ"ר בקומות בקומות התת קרקעיות 3 ו-4 של החניון. היקף הפרויקט נאמד בכ-30 מיליון ש"ח. עובדים בו עשרות רבות של בעלי מקצוע, סביב השעון, ותחת הנחיות משרד הבריאות. 

מנהל מחוז המרכז באגף ההנדסה והבינוי של משרד הביטחון, אסף שחם: "מרגע קבלת המשימה ממשרד הבריאות, אנו פועלים במהירות להשלמת הפרויקט, כחלק מההיערכות לגל התחלואה הבא. אנו מקימים את בית החולים באופן מודולרי, כך שניתן יהיה לקפלו בתום משבר הקורונה ולהקימו מחדש כבית חולים ממוגן בכל אירוע חירום עתידי, לרבות בתרחיש מלחמתי".

המשנה למנהל המרכז רפואי רבין, אלי דרייפוס: "שירותי בריאות כללית וביה"ח בילינסון לקחו על עצמם משימה לאומית נוספת להקמת אגף חירום חדש המוקדש כולו לחולים מונשמים במתאר קורונה. ביה"ח נערך בכל היבטי התפעול הרפואי והלוגיסטי. תשתיות אלו יהוו עתודה חשובה למצבי חירום עתידיים".

הקמת מחלקות החירום בחניון בית החולים בילינסון תאפשר מוכנות כפולה – הן  לקבלת חולי קורונה קשים והן להמשך תפקוד בית החולים ושמירה על זמינות למטופלים שאינם חולים בקורונה, אך נדרשים לשירותים המתקדמים הניתנים בבילינסון. כל זאת תוך תקווה כי השימוש בבית חולים החירום יהיה נדיר ככל הניתן.  

כתבות נוספות

משלחת ביטחונית בביקור עבודה בהודו 22.6.26

22/6/2026

משלחת ביטחונית בביקור עבודה בהודו

כחלק מאסטרטגיית משרד הביטחון להרחבת שותפויות בינלאומיות מזרחה - משלחת ביטחונית, בראשות מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר ברעם, הגיעה לביקור עבודה קצר בהודוקרא עוד

תערוכת יורוסטורי 2026 18.6.26

18/6/2026

תערוכת יורוסטורי 2026

דוכנים עמוסים וביקורי עשרות משלחות בינ"ל: חרף ההגבלות הצרפתיות, התעשיות הביטחוניות הישראליות עמדו במוקד ההתעניינות בתערוכת יורוסטורי 2026 קרא עוד

ועידת ההנצחה הלאומית הראשונה ״חקוקים בנצח״ ננעלה 17.6.26 2

17/6/2026

ועידת ההנצחה הלאומית הראשונה ״חקוקים בנצח״ ננעלה

ועידת ההנצחה הלאומית שהתקיימה ביוזמת אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון בבנייני האומה בירושלים, ננעלה במופע סיום בראשות נשיא המדינה, יצחק הרצוג ושר הביטחון, ישראל כ"ץ ובהשתתפות בכירי מערכת הביטחוןקרא עוד