ראש מנת״ק חדש במשרד הביטחון: תת-אלוף שי עמיאל
תא"ל שי עמיאל נכנס לתפקיד ראש מנהלת המרכבה והרק״ם (מנת״ק) במשרד הביטחון, במקומו של תא"ל אורן גיבר, שהוביל את מנת"ק בארבע השנים האחרונות ובמלחמת התקומה
13/5/2026

תא"ל עמיאל מחליף את תא"ל אורן גיבר, שפורש משירות לאחר 32 שנים, בהן ביצע שורת תפקידי פיתוח וניהול בכירים במנת״ק ובמפא״ת וכנספח אט״ל בוושינגטון. גיבר כיהן בארבע השנים האחרונות כראש מנת״ק והוביל את היחידה בתקופת לחימה מורכבת, במהלכה ביצעו כלי הרק״ם שפותחו ויוצרו במנת"ק למעלה מ- 1.5 מיליון ק"מ נסיעה בגזרות הלחימה השונות, תוך האצה דרמטית של פיתוחים והתאמות מבצעיות. במהלך כהונתו, הוביל גיבר את פרויקט טנק ה-״ברק״ ופעל למיבצוע מהיר של נגמ"ש האיתן, אשר הוכנס לשדה הקרב והציל חיי לוחמים רבים. תחת פיקודו זכתה מנהלת המרכבה והרק״ם בשלושה פרסי ביטחון ישראל.
מנכ”ל משרד הביטחון, אלוף (מיל’) אמיר ברעם, אמר בטקס: “טקס חילופי המפקדים הוא הזדמנות לומר תודה לכל נשות ואנשי מנת"ק, על מאמץ בלתי רגיל של ניהול, פיתוח וייצור לאורך כמעט שלוש שנים של מלחמה. כלי הרק"מ והיכולות שפיתחתם, הם מלאכת מחשבת של יצירתיות, ששינתה את פני התמרון, סייעה בהכרעת האויב והצילה חיי לוחמים רבים. חווינו הצלחות גדולות בשדה הקרב וגם אתגרים לא פשוטים ועלינו להמשיך ללמוד ולהשתפר. אורן, רק ענקים כמוך יכולים להוביל את מנת"ק במלחמה וכולנו מלאי הערכה על עשייתך. שי, אני מכיר אותך שנים רבות כמפקד וכטכנולוג בעל חשיבה חדה ויכולת הסתגלות לשינויים. אנחנו סומכים עליך ובטוחים בהצלחתך".
כתבות נוספות

17/6/2026
ועידת ההנצחה הלאומית הראשונה ״חקוקים בנצח״ ננעלה
ועידת ההנצחה הלאומית שהתקיימה ביוזמת אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון בבנייני האומה בירושלים, ננעלה במופע סיום בראשות נשיא המדינה, יצחק הרצוג ושר הביטחון, ישראל כ"ץ ובהשתתפות בכירי מערכת הביטחוןקרא עוד

17/6/2026
ראשי ארגוני הביטחון בוועידת ההנצחה
הרמטכ״ל בועידת ההנצחה הלאומית: ״הקשר עם המשפחות השכולות הזה הוא חלק מהזהות שאנו מייצרים לעצמנו כמפקדים וחלק מהמצפן הערכי של היחידות״קרא עוד

17/6/2026
סמנכ"ל וראש אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, אריה מועלם בפתח ועידת ההנצחה הלאומית
"עלינו החובה לשמר את זיכרון הנופלים. לצד היכל הזיכרון והטקסים הממלכתיים נקדם מיזם לאומי של זיכרון דיגיטלי - היכל זיכרון דיגיטלי"קרא עוד