"שרביט קסמים": הושלמה סדרת ניסויים נוספת
מינהלת "חומה" במפא"ת יחד עם ה-MDA האמריקנית השלימו בהצלחה סדרת ניסויי יירוט של "שרביט קסמים". בסדרת הניסויים נבחנו יכולות מתקדמות של המערכת, בגרסת פיתוח חדשה. המערכת נבדקה במספר תרחישים, אשר מדמים איומים עתידיים שעימם עשויה המערכת להתמודד בזמן עימות
19/3/2019

מינהלת "חומה" במפא"ת (המינהל למחקר, פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית), יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA), השלימו בהצלחה היום (ג') סדרת ניסויי יירוט של מערכת הנשק "שרביט קסמים" ("קלע דוד"). הצלחת הסדרה מהווה אבן דרך חשובה ביכולת המבצעית של מדינת ישראל להגן על עצמה מפני איומים קיימים ועתידיים בזירה. הניסויים בוצעו בהובלת חברת "רפאל" משדה ניסויים בדרום הארץ.
בסדרה השתתפו נציגי ה-MDA האמריקני והתעשיות המעורבות בפיתוח מערכת הנשק: הקבלן הראשי לפיתוח מערכת "שרביט קסמים" הינה חברת רפאל, אשר פועלת בשיתוף חברת "Raytheon" האמריקנית. את מכ"מ ה-MMR פיתחה "אלתא" - חטיבה וחברה בת של התעשייה האווירית. את מערכת השליטה והבקרה "שקד זהב" מפתחת חברת "אלישרא" מקבוצת "אלביט מערכות".
מערכת הנשק "שרביט קסמים" היא מרכיב מרכזי במערך ההגנה הרב שכבתית, שאת פיתוחו מוביל משרד הביטחון באמצעות מינהלת "חומה" שבמפא"ת. מערך ההגנה הרב שכבתית מבוסס על ארבע שכבות הגנה מבצעיות: מערכת "כיפת ברזל", מערכת "שרביט קסמים" , מערכת "חץ 2" ו-"חץ 3".
ראש מינהלת חומה במפא"ת, משה פתאל: "בסדרת הניסויים הזו הצלחנו להביא את המערכת לקצה גבולות המעטפת שלה, ולמעשה העמדנו מולה איומים עתידיים ומורכבים שהמערכת אמורה להתמודד איתם בהמשך הדרך. המערכת הצליחה להשמיד בצורה מושלמת את כל אחת ואחת מהמטרות ששוגרו לעברה, ולכן אנחנו כרגע בתהליכים של מיבצוע היכולות שהודגמו בסדרה הזאת ומסירתן לחיל האוויר בהקדם".
כתבות נוספות

22/6/2026
משלחת ביטחונית בביקור עבודה בהודו
כחלק מאסטרטגיית משרד הביטחון להרחבת שותפויות בינלאומיות מזרחה - משלחת ביטחונית, בראשות מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר ברעם, הגיעה לביקור עבודה קצר בהודוקרא עוד

18/6/2026
תערוכת יורוסטורי 2026
דוכנים עמוסים וביקורי עשרות משלחות בינ"ל: חרף ההגבלות הצרפתיות, התעשיות הביטחוניות הישראליות עמדו במוקד ההתעניינות בתערוכת יורוסטורי 2026 קרא עוד

17/6/2026
ועידת ההנצחה הלאומית הראשונה ״חקוקים בנצח״ ננעלה
ועידת ההנצחה הלאומית שהתקיימה ביוזמת אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון בבנייני האומה בירושלים, ננעלה במופע סיום בראשות נשיא המדינה, יצחק הרצוג ושר הביטחון, ישראל כ"ץ ובהשתתפות בכירי מערכת הביטחוןקרא עוד