"שרביט קסמים": הושלמו הניסויים

​​מינהלת "חומה" במפא"ת, יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA), השלימו הבוקר (ב') בהצלחה את סדרת הניסויים במערכת היירוט המתקדמת "שרביט קסמים". הצלחת הניסוי היא אבן הדרך האחרונה בפיתוח המערכת, לקראת מסירתה לחיל האוויר והכרזתה כמבצעית במהלך שנת 2016

21/12/2015

הניסוי הבוקר בוצע בהובלת חברת רפאל משדה ניסויים בדרום הארץ. בסדרת הניסויים נבחנו היכולות והביצועים של כלל מערכת היירוט "שרביט קסמים", שנחשבת למערכת חדשנית ומהפכנית במשפחת המיירטים בעולם. "שרביט קסמים", שתהווה חלק ממערך ההגנה הרב שכבתית שמפתח משרד הביטחון, תאפשר (יחד עם המרכיבים הקיימים של מערך ההגנה מפני טילים של ישראל) להתמודד ביעילות רבה יותר עם האיומים על מדינת ישראל.

בניסויים נבחנה יכולת המערכת במספר תרחישים, אשר מדמים את האיומים שעמם מתוכננת המערכת להתמודד. במהלכם שוגרו טילי מטרה, אשר נתגלו על ידי מכ"ם ה-MMR. המכ"ם העביר את הנתונים אל מרכז ניהול הירי, שחישב את תכניות ההגנה נגדם. מיירטי "שרביט קסמים" שוגרו בהצלחה, ביצעו את כל שלבי הטיסה והשמידו את המטרות כמתוכנן.

הקבלן הראשי בפיתוח מערכת הנשק "שרביט קסמים" הוא חברת רפאל, הפועלת בשיתוף חברת "Raytheon" האמריקנית. מכ"ם ה-MMR פותח ע"י אלתא - חטיבה וחברה-בת של התעשייה האווירית. את מערכת השליטה והבקרה "שקד זהב" מפתחת אלישרא מקבוצת אלביט מערכות.

מערכת "שרביט קסמים" נועדה להעניק שכבת הגנה נוספת מפני טילים ורקטות לטווח קצר ובינוני (בדגש על איומים מדויקים), וכן להוסיף הזדמנויות יירוט למערכת נשק ה"חץ", ובכך לאפשר עיבוי מערך ההגנה על מדינת ישראל מפני איומי הטילים והרקטות. הצלחת הניסוי מהווה אבן דרך חשובה ביכולת המבצעית של מדינת ישראל להגן על עצמה כנגד איומים הצפויים בזירה.

כתבות נוספות

משלחת ביטחונית בביקור עבודה בהודו 22.6.26

22/6/2026

משלחת ביטחונית בביקור עבודה בהודו

כחלק מאסטרטגיית משרד הביטחון להרחבת שותפויות בינלאומיות מזרחה - משלחת ביטחונית, בראשות מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר ברעם, הגיעה לביקור עבודה קצר בהודוקרא עוד

תערוכת יורוסטורי 2026 18.6.26

18/6/2026

תערוכת יורוסטורי 2026

דוכנים עמוסים וביקורי עשרות משלחות בינ"ל: חרף ההגבלות הצרפתיות, התעשיות הביטחוניות הישראליות עמדו במוקד ההתעניינות בתערוכת יורוסטורי 2026 קרא עוד

ועידת ההנצחה הלאומית הראשונה ״חקוקים בנצח״ ננעלה 17.6.26 2

17/6/2026

ועידת ההנצחה הלאומית הראשונה ״חקוקים בנצח״ ננעלה

ועידת ההנצחה הלאומית שהתקיימה ביוזמת אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון בבנייני האומה בירושלים, ננעלה במופע סיום בראשות נשיא המדינה, יצחק הרצוג ושר הביטחון, ישראל כ"ץ ובהשתתפות בכירי מערכת הביטחוןקרא עוד

"שרביט קסמים": הושלמו הניסויים | דף הבית