Close search

מחנה ורד יוצא מבאר שבע

מערכת אתר משרד הביטחון

​אגף המבצעים והנכסים (אמו"ן), עיריית באר שבע ורשות מקרקעי ישראל חתמו לאחרונה על הסכם היסטורי לפינוי "מחנה ורד", המחנה המיתולוגי שבו שכנו יחידות רבות של צה"ל. מתחם המחנה, הממוקם בלב העיר העתיקה של באר שבע, מול מפקדת פיקוד הדרום של צה"ל, משתרע של שטח של כ-17 דונמים, ובו עשרות מבנים צבאיים מתקופות שונות. ​

צה"ל עזב את "מחנה ורד" בפועל לפני מספר שנים, אולם השלמת פינויו התעכבה, בין השאר, בשל עיכוב בסיכומים בין שלושת הגופים. כעת, במסגרת ההסכם שנחתם בין הצדדים, הסכים משרד הביטחון להעביר את המחנה לעיריית באר שבע ללא תמורה, וזו התחייבה לקבל את השטח על המבנים הרבים שבו, שבחלקם ישופצו ויועברו לטובת פיתוח מיזמים לצעירים, אזור בילויים ומתחמי תיירות.

סמנכ"ל משרד הביטחון וראש אמו"ן, בצלאל טרייבר: "פינוי מחנה ורד בבאר שבע מצטרף לסדרה של מהלכים שבהם משרד הביטחון מממש את מדיניות הוצאת מחנות צה"ל ממרכזי הערים. הטרקטורים של משרד הביטחון שמפנים בימים אלה את מחנה צריפין ואת אתר האנטנות פלנורד בחיפה, יעברו בחודשים הקרובים למחנות נוספים, שעל פינוים הוחלט במסגרת הסכם 'שוה"ם 3'. פינוי המחנות יפנה קרקעות לבניית עשרות אלפי יחידות דיור באזורי הביקוש".  

בעיריית באר שבע מציינים כי פרויקט "מחנה ורד" צפוי למשוך לעיר העתיקה צעירים מכל רחבי הארץ, לטובת פיתוח מיזמים, חינוך והשכלה גבוהה, מתחמי בילוי ותיירות. "בשנים האחרונות פעלה עיריית באר שבע מול משרד הביטחון להעברת 'מחנה ורד', שממוקם בלב העיר העתיקה, לאחריות העירייה", אומר ראש העירייה רוביק דנילוביץ'. "על כך תודתנו והערכתנו למשרד הביטחון ולרשות מקרקעי ישראל. בכוונתנו להמשיך ולפתח את העיר העתיקה ולהקים במתחם המרכזי עוגן אטרקטיבי, שיחולל שינוי מהותי וימשוך אליו צעירים מכל הארץ. אני רואה בהסכם חשוב זה צעד דרמטי בהפיכתה של העיר העתיקה בבאר שבע למוקד תיירותי, תרבותי, חינוכי וכלכלי מהמובילים במדינת ישראל".


כ-17 דונם שיועברו לטובת פיתוח מיזמי בילוי ותיירות. מחנה ורד
צילום: דוברות עיריית באר שבע