Toggle navigation שירותים כלליים פניות הציבור היחידה לפניות הציבור תלונות מהציבור חוק חופש המידע דוח חופש המידע פניות בנושאים שונים שאלות נפוצות פניות הציבור – פרסום יזום דוחות הממונה על חופש המידע דוחות שנתיים של הרשות הוראות משרד הביטחון דרכי התקשרות עם מוקדי השירות דרושים קריירה במשרד הביטחון הצגת מועמדות לעבודה מערכת איוש משרות רשימת המשרות במשרד הביטחון הצגת מועמדות לעבודה בחו"ל רשימת המשרות בחו"ל קריירה בתחום ניהול הרכש הביטחוני בארץ ובחו"ל תביעות נזיקין נוהל הגשת תביעות טופס הודעה בכתב על נזיקין טופס הודעה בגין נזקי רכב צבאי ועדת הערר מידע כללי נהלי ועדת ערר החלטות תשלום אגרה עבור וועדת ערר משרתי קבע ועדת ערעור לפי חוק הגימלאות מידע כללי החלטות הוועדה ועדת הצנזורה מידע כללי בקשות תמיכה בקשות תמיכה 2022 הנחיות להגשת דוח על שנת פעילות (2021) בקשות תמיכה 2021 הנחיות להגשת דוח על שנת פעילות (2020) בקשות תמיכה 2020 בקשות תמיכה 2019 בקשות תמיכה 2018 בקשות תמיכה 2017 בקשות תמיכה 2016 בקשות תמיכה 2023 בקשות תמיכה 2024 בקשות תמיכה 2025 אותות ועיטורים אותות מערכה אותות שירות סדר ענידת אותות עיטורים טופס בקשה לקבלת אותות ועיטורים English תנאי זכאות לאותות ועיטורים פדויי שבי חוק התשלומים לפדויי שבי הכרה באדם כפדוי שבי הכרה באדם שנפטר כפדויי שבי תשלומים מקוונים תשלום עבור חופש המידע חופש המידע/ תשלום לצה"ל נסיעות לחו"ל תשלום עבור בדיקות ביטחון ארכיון צה"ל ומערכת הביטחון שוחרים חיל האוויר ביטאון חיל האוויר עיתון מערכות עיתון במחנה גדנ"ע תקשוב בתי דין צבאיים ארכיון גלי צהל מסירת מידע לאזרח - צה״ל תקציב הביטחון - בלמ"ס תלונות מהציבור >שתף בפייסבוק שתף בפייסבוק שתף בטוייטר שתף בטוייטר שתף בגוגל+ שתף בגוגל+ שלח בג'יימל שלח בג'יימל הוסף למועדפים הוסף למועדפים שלח בדוא"ל שלח בדוא"ל Facebook Twitter Google+ מערכת אתר משרד הביטחון טקסט מודגש עליוןהיחידה לפניות ולתלונות הציבור מטפלת בבירור תלונות שמתקבלות מהציבור הרחב אודות מגוון הפעילויות של משרד הביטחון ועובדיו, ומתייחסת לתלונות המתקבלות ככלי לשיפור האיכות והשירות וכן להפקת לקחים. טקסט ראשימהי תלונה?פניה בכתב בלבד, הכוללת טענות על הפלייה או על ליקויים בטיב השירות ויחס לפונה, על ליקויים בתהליכי עבודה, בסדרי נוהל וכדומה. יש לשים לב - פניה טלפונית אינה נחשבת כתלונה.מהי פניה?פניה בכתב או בטלפון, לבירור עניין או נושא כלשהו, רעיון או הצעה לרבות הצעת ייעול, קבלת מידע אישי או אחר, ועוד.הנחיות כלליות להגשת תלונה:• רצוי לברר מראש האם מדובר בנושא אשר באחריות משרד הביטחון.• רצוי לקצר בדברים ולציין פרטים חיוניים בלבד שיקלו על בירור התלונה.• לציין עובדות בלבד.• יש להימנע מלציין פרטים שאינם בדוקים.• יש להימנע מלשלוח תלונה בדואר וגם בפקס' או בדוא"ל.אילו פרטים חיוניים יש לציין בתלונה?• שם פרטי ושם משפחה.• מספר תעודת זהות מלא בן 9 ספרות.• כתובת מלאה, כולל מיקוד.• מספר טלפון, פקס' ומספר טלפון נייד.• נושא התלונה.• על מה התלונה? ו/או נגד מי?• תאריך ושעת האירוע או האירועים.• מקום האירוע.• כל פרט אחר העשוי לסייע בבירור התלונה.• חתימה (בכתב-יד).• יש לצרף לתלונה מסמכים רלוונטיים ותכתובות קודמות בנושא.באילו מקרים לא יתקיים בירור בתלונה?תלונה על עניין שהוא תלוי ועומד בבית משפט או בבית דין או שבית משפט או שבית דין נתן בו פסק דין.תלונה על החלטה שלגביה נקבעה בחוק דרך לערעור בפני רשות שיפוטית או מעין שיפוטית.תלונה אשר הוגשה כעבור שנה או יותר מיום האירוע (אלא אם יש סיבה מיוחדת המצדיקה זאת).תלונה המטופלת במקביל ומתבררת במשרד מבקר המדינה או ברשות אחרת.תלונה שמהותה בירור עניין ו/או דרישה לפיצוי כספי מן הגופים החיצונים למשרד הביטחון.תלונה אנונימית (אלא אם יש סיבה מיוחדת המצדיקה זאת).תלונה שאנו מכותבים בה לידיעה.למי מגישים תלונה?לגבי תלונות הנוגעות לאגפי המשרד - יש לפנות בכתב בלבד אל נציגי תלונות הציבור באגפי המשרד. לפרטי יצירת הקשר עם נציגי האגפים השונים - לחץ/י כאןכתובת מרכזית למשלוח תלונות בדואר:משרד הביטחוןאגף דוברות והסברה היחידה לפניות ולתלונות הציבורלידי נציב תלונות הציבורהקריהתל אביב 6473424פקס: 073-3233711לתלונה מקוונת לחץ/י כאןהבהרה: תלונה שהתקבלה בדוא"ל הכוללת נתוני זיהוי אישיים, תאומת על ידינו עם המלין ותיחשב כתלונה חתומה. איך מתבצע תהליך בירור התלונה?תהליך הבירור יכלול את השלבים הבאים:• אישור קבלת התלונה.• בירור ובדיקת התלונה.• מעקב אחר תהליך הבירור.• סיום הבירור בתלונה וקבלת החלטה בדבר תוצאות הבירור.• שליחת תשובה מסכמת למלין.מידע נוסף ניתן לקרוא כאן – הוראה מס' 10.07 - טיפול בתלונות ציבור המתקבלות במשרד הביטחון