Close search

פרס בקריית ההדרכה: "צריך לחלום בגדול"

​מנכ"ל משרד הביטחון דן הראל אירח הבוקר (ב') את מנכ"לי משרד הביטחון לדורותיהם בקריית ההדרכה בנגב. במסגרת הסיור בבסיס החדש הציג בפניהם הראל את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר להדרכת חיילים וקצינים בעולם, ביניהן למידה בתלת ממד וסימולטור רפואי מתקדם המשמש את בה"ד חיל הרפואה. בסיום הסיור נטעו המנכ"לים את שדרת עצי ארץ ישראל. 
 

 

מנכ״ל משהב״ט והנשיא לשעבר שמעון פרס סיפר לנוכחים כי הוא זוכר את חזונו של בן גוריון להקמת עיר הבה״דים, ואמר כי "נראה שככל שהחזון היה גדול, המציאות אפילו עולה עליו. קריית ההדרכה תעניק לחיילי צה״ל בית חם ושדה אימונים מתקדם מסוגו בעולם כדי להמשיך ולהצעיד את צה״ל קדימה כצבא הטוב בעולם".  פרס הוסיף: ״אני מודה שכשאני מסתכל לאחור ניתן להגיד שהחלומות שהיו לנו בזמן בן גוריון היו קטנים מדי, המסקנה - צריך לחלום בגדול יותר״.

שנות ה-50 -הקמת עיר צבאית בנגב.jpg 

בתוך כך, ארכיון צה"ל במשרד הביטחון פירסם היום מסמכי ארכיון ייחודיים, שבהם ניתן לראות את התכניות המקוריות של בניית "העיר הצבאית בנגב". מהמסמכים עולה כי לאור העולים הרבים ועיבוד הקרקעות עלה הצורך שצה"ל יחפש "שטחי אימונים ובסיסים צמודים להם בנגב". בעקבות זאת הקים עוזי נרקיס, עוזר ראש אג"ם דאז, ועדה שמטרתה להציע "תוכנית אב להקמת עיר צבאית בנגב, המתבססת על שטחי אימונים קרובים, מינהלה ושירותים מרוכזים. והסעים מינימליים". הוועדה, כך עולה מהמסמכים, המליצה על אזור מצפה רמון להקמת העיר המדוברת.