Close search

כמיל אבו רוקון התמנה למתפ"ש

​אלוף כמיל אבו רוקון מונה היום (ג') למתאם פעולות הממשלה בשטחים במקומו של אלוף יואב (פולי) מרדכי. טקס החילופים נערך באתר "נבי סמואל" בירושלים, במעמד שר הביטחון, אביגדור ליברמן, סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן וראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט. אבו רוקון שימש עד לאחרונה כראש רשות המעברים במשרד הביטחון.  

מינוי כמיל למתפש.jpeg"אני בטוח שתעמוד במשימה". ליברמן ואבו רוקון בטקס. צילום: דו"צ

"הזירה הפלסטינית הוגדרה כזירה אסטרטגית ולא בכדי", אמר אבו רוקון בטקס. "הזירה הזו משתנה לנגד עינינו והאתגרים עמם אנו מתמודדים מורכבים מאי פעם – מצב זה מחייב אותנו בראייה מפוכחת וחדה, בהבנה עמוקה של המטרות וביצירת הדרכים הנכונות לשם השגתן. בנימה זו, אני מבקש להפנות לתושבי רצועת עזה מסר חד וברור: הבחירה בידכם – בידכם האפשרות להכריע את עתידכם ועתיד ילדיכם. ארגון הטרור חמאס הוא 'טבעת החנק' על צווארכם, והוא שאינו מאפשר לכם לחיות חיי כבוד. כבן העדה הדרוזית בישראל, אני רואה במינויי לאלוף בצבא ההגנה לישראל כמעיד כאלף עדים על שילובם המלא של בני העדה הדרוזית בצה"ל, במערכת הביטחון ובמדינת ישראל. זהו ביטוי נוסף לברית שנכרתה בין העדה הדרוזית לעם ישראל ולמדינת ישראל".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר: "פולי הפך עם השנים למוסד בפני עצמו ולא רק בצה"ל. הוא לא היה רק מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלא גם יועץ מדיני וגם שגריר. על נכס לאומי שכזה לא מוותרים ואנו נזדקק לך למשימות ואתגרים חדשים. כמיל, האתגר הגדול שלך הוא לעצב מחדש את המציאות, גם מול עזה וגם באזור יהודה ושומרון, וכמובן לפעול לסיום הפרק הכואב של החזרת הבנים והאזרחים הביתה. מי כמוך מבין את הרגישות והמורכבות של כל צעד שאנחנו עושים. אני בטוח שתעמוד במשימה".