Close search

מה משותף לפיטבול, מדוזה וגמל שלמה?

​כולם שמות של כלים טכנולוגיים ישראליים מתקדמים שהוצגו השבוע במסגרת הביתן הלאומי של סיבט בתערוכת Eurosatory 2018. מדובר בתערוכת אמל"ח היבשה הגדולה והחשובה בעולם, שמתקיימת מדי שנתיים בפריז. השנה אירח הביתן הלאומי מספר שיא של 52 חברות ביטחוניות ישראליות, שיציגו את הטכנולוגיות והמוצרים המתקדמים ביותר בתחומי הביטחון, הסייבר והגנת המולדת. 

יורוסאטורי 2018.jpgמגוון מערכות ופתרונות חדשים. הביתן הלאומי של סיבט


 

בין הטכנולוגיות שהוצגו השנה ניתן למצוא פתרונות לרובוטיקה, הגנה אווירית, אבטחת גבולות, כלי רכב משוריינים, ציוד מוגנות אישי לחייל, נשק קל, ציוד לכוחות מיוחדים, אלקטרו-אופטיקה, מודיעין ועוד. תצוגה מיוחדת תכלול 11 חברות המפתחות פתרונות ייחודיים להגנת המולדת.


ראש סיבט, תא"ל (מיל') מישל בן ברוך: "לתעשייה הביטחונית הישראלית מגוון רחב של פתרונות טכנולוגיים מהמתקדמים בעולם לאיומים הביטחוניים איתם מתמודדות מדינות העולם - והשתתפות הרחבה של התעשיות הביטחוניות ב-Eurosatory היא ראיה לכך. יחד עם זאת, אנו רואים התעצמות מתמשכת של התחרות בשוק הבינלאומי, מה שמגביר את הצורך להרחיב את שיתוף הפעולה התעשייתי בין חברות ישראליות וחברות זרות. אנחנו בסיבט יוזמים ומפתחים הסכמים בינלאומיים ושיתופי פעולה בין התעשיות לבין ממשלות, ובמקרים רבים גם בין ממשלות לממשלות (G2G), תוך קידום פרויקטים של העברת ידע וייצור מקומי בשיתוף פעולה עם תעשיות מקומיות ברחבי העולם".


בביתן הלאומי נחשפו מגוון מערכות ופתרונות חדשים, ביניהם:


​מערכות מיגון ומודיעין:

 

  • מסוק בלתי מאויש של חברת סטדיקופטר (Steadicopter), ה"בלאק איגל". מדובר במסוק הבלתי מאויש הקומפקטי ביותר הקיים כיום בעולם, שעל אף גודלו יכול לשהות זמן רב באוויר - עד שלוש שעות - ולשאת עליו, בין השאר, מצלמות אלקטרו-אופטיות לאיסוף מודיעיני. 
  • חברת כארמור תחשוף בביתן את "MANTIS" (גמל שלמה), רכב צבאי קל משקל ממוגן. מדובר בפיתוח ראשון מסוגו בעולם, המציג רמת מיגון גבוהה יחסית למשקלו, לצד ניצול מרבי של המרחב הפנימי – כך שהוא מאפשר גם תנועה זריזה של חיילים בשטח וגם הצטיידות שלהם בציוד נוסף הנחוץ להם.
  • חברת SafeShoot פיתחה פתרון למניעת ירי דו-צדדי "GREEN SHIELD", שנועד ללוחמה בשטח בנוי צפוף המועד לתקריות מסוג זה. המערכת של סייפשוט מזהה את המיקום וכיוון הירי בשדה הקרב ומתריעה באופן אוטומטי כאשר קיים סיכון גבוה של ביצוע אש ידידותית.
  • חברת מגנ"א תציג בתערוכה מערכות תצפית חכמות, עם יכולת עיבוד תמונה ובינה מלאכותית, המיועדות להגנה על גבולות ועל מתקנים אסטרטגיים. למערכות אלה יכולת איתור, גילוי והתרעה מפני מסתננים וחדירות בתוך פחות משנייה מרגע הגילוי. המערכת, שמיועדת לכוחות צבאיים הפרוסים בגבולות השונים, מסננת התרעות שאינן רלוונטיות ומאפשרת איסוף מודיעין מדויק ברמה גבוהה. המערכת לומדת את השינויים בסביבה, כמו מזג אוויר ותנאי ראות, ומתקנת את הביצועים בהתאם כדי להגיע למינימום התרעות שווא. 
 

 

 

 

 

 

זיהוי ויירוט רחפנים:

  • חברת Third Eye Systems, תציג את "Meduza", מערכת ניידת או נישאת לגילוי רחפנים. ה"מדוזה" מאפשרת סריקה מהירה על פני שטח גדול, והיא בעלת יכולת איתור רחפנים בתנאי שטח שונים ומגוונים, כולל בשטחים בנויים.
  • חברת General Robotics, תציג את "פיטבול" – עמדת נשק קלה במיוחד להתקנה על רכבים צבאיים, המסוגלת לאתר רחפנים וליירטם גם תוך כדי תנועה. 


 

אביזרים מתקדמים:

  • חברת מגם בטיחות תחשוף מיכל דלק גמיש ייחודי מסוגו בעולם, המשמש לאחסון והובלת נוזלים. המיכל, שמותקן חיצונית על הרכבים הצבאיים, הוא היחיד מסוגו בעולם שמסוגל לעמוד בירי מקליע של 20 מ"מ ויחד עם זאת לשמור על יכולת איטום ומשקל נמוך. 
  • חברת מרעום דולפין תחשוף את "פיוז'ן" – ערכה המחברת את האפוד לתיק הנשיאה של החייל ומאפשרת הסרה מהירה של התיק בעת הצורך. הפיתוח מציע פתרון שמאפשר חלוקה אופטימלית של המשקל על גב החייל וכן אפשרות להיפטר בזריזות מהתיק במקרה הצורך ועדיין לשאת עליו ציוד חיוני.
  • חברת פיברוטקס תציג את "סופיה" -  ערכת רשת הסוואה ראשונה מסוגה בעולם. מדובר בקופסה קומפקטית, קלת משקל יחסית, שמכילה בד דו-צדדי ארוך במיוחד, המאפשר לכוח בשטח את הגמישות הדרושה ליצירת מגוון סוגי הסוואה. 

 
עוד בביתן: חברת רפאל שתחשוף לראשונה מגוון מערכות הכוללות חימוש טקטי תוקף, מערכת ניהול תקיפה לכוחות יבשה, מערכת ניווט והנחייה לרקטות והגנה אקטיבית לרכבי 8X8. התעשייה האווירית לישראל שתציג מגוון מערכות מתקדמות ללוחמת היבשה בתחום איסוף והרכשת מטרות, סייבר, רובוטיקה והגנת גבולות ומתקנים אסטרטגיים ותחשוף לראשונה פיתוחים חדשניים. חברת אלביט תציג את הליין החדש של רדיו התוכנה, חשיפת שתי מערכות סיגינט, מערכת חישה אקוסטית לזיהוי ואיתור מדויק של מיקום של רעשים עוינים.