Close search

ליברמן: "מעריכים את הנכונות האמריקנית"

​שר הביטחון, אביגדור ליברמן, ביקר הבוקר בבסיס חיל האוויר חצור, ונפגש עם מפקדי הכוחות האמריקנים שמשתתפים בתרגיל "ג'וניפר קוברה". שר הביטחון ביקר בסוללת פטריוט אמריקנית וקיבל סקירות מתא"ל צביקה חיימוביץ', מפקד מערך ההגנ"א, מראש אג"ת, האלוף אמיר אבולעפיה, וממפקד כוח משימה משולב ישראל,​ ריצ'רד קלארק.

ליברמן בתרגיל קוברה.jpg"מכפיל כוח קריטי לישראל". ליברמן בתרגיל

ג'וניפר קוברה הוא תרגיל צבאי דו-שנתי המתקיים בישראל, והוא נועד לאמן את מערכי ההגנה מפני טילים של הכוחות. בצד הישראלי משתתפים בתרגיל כוחות ממערך ההגנה האווירית, מטה ובסיסי חיל האוויר, כוחות פיקוד העורף וכוחות מערכי החירום, רפואה וההצלה. בצד האמריקאי משתתף כוח משימה של פיקוד אירופה, שייעודו סיוע בהגנה על ישראל מפני טילים. JC18 אינו חלק מהתרגיל המתקיים בימים אלה במערכת הביטחון וכולל גם את היערכות העורף. 

​ליברמן: "היכולות שראינו בתרגיל  JC18, יכולות ההרתעה והיירוט והיקף כוחות ההגנה האווירית שהגיעו מארה"ב, מהוות תוספת כח משמעותית למערך ההגנה האווירית הישראלי. יכולות משלימות אלה במצבי חירום עשויות להוות מכפיל כוח קריטי לישראל.

"אני מבקש להודות לכולכם על המבצע המורכב. יש פה את היקף החיילים האמריקנים הגדול ביותר שאני זוכר, למעלה מ-2,500 חיילים שבאו מגרמניה, מטקסס, ממישיגן ועוד. גם לקלוט אותם בארץ וגם לתרגל וליצור את שיתוף הפעולה ההדוק והאינטימי הזה, זו משימה בפני עצמה. אנחנו מאוד מאוד מעריכים את הנכונות האמריקנית להגיע לכאן לשבועיים. ליכולות אלו משמעות חשובה בלחימה מול איומים תלולי מסלול ממספר זירות לחימה".