Close search

סיב"ט ימכור 12 מטוסי F16 לקרואטיה

f16 barak by dubi tal.jpgמטוסי F16 "ברק". צילום: דובי טל

האגף לייצוא הביטחוני (סיב"ט)  ימכור 12 מטוסי F-16 ("ברק") לקרואטיה. ממשלת קרואטיה הכריזה היום (חמישי) על בחירתה במענה הישראלי למטוס הקרב העתידי שלה. ​משרד הביטחון רואה בהחלטה אבן דרך משמעותית בהידוק הקשרים המדיניים-ביטחוניים ועליית מדרגה בשיתוף הפעולה בשיתוף הפעולה האסטרטגי בין המדינות.

​העסקה עם ישראל תיחתם במסגרת הסכם בין הממשלות (GTG) והיא כוללת 12 מטוסי F-16 ("ברק") בתאימות נאטו, הכשרות, תחזוקה והשקעות. בפרויקט, בהובלת סיבט, ישתתפו גם חיל האוויר הישראלי יחד עם אלביט והתעשייה האווירית. 


שר הביטחון אביגדור ליברמן: "הבחירה של ממשלת קרואטיה בפתרון הישראלי היא עוד נדבך בהידוק היחסים בין המדינות. בשם משרד הביטחון אני מודה לממשלת קרואטיה על הידידות ועל האמון ביכולות של מערכת הביטחון הישראלית".

ראש סיב"ט, תא"ל (מיל') מישל בן ברוך, אמר היום: "המחויבות הישראלית לשיתוף הפעולה היא ארוכת טווח וכוללת שיתוף פעולה ממשלתי, צבאי ותעשייתי. העסקה הזו היא פרי המאמצים שסיב"ט מקדם ומוביל להרחבת שיתופי פעולה בין מדינות, על ידי שילוב היכולות המבצעיות של צה"ל יחד עם הטכנולוגיות המתקדמות של התעשיות הביטחוניות הישראליות".