Close search

ה"אדיר" שובר עוד שיא: זינוק של 40% ברכש כחול לבן

​מינהל הרכש, באמצעות יחידת הסגן לרכש אוויר וים, השלים היום (א') את סיכום נתוני הרכש השנתי מיצרנית מטוס ה"אדיר": בשנת 2018 נחתמו עסקאות חדשות בהיקף של כ-1.66 מיליארד ש"ח (כ-440 מיליון דולר),  זינוק של כ-40% בהיקף הרכש כחול לבן ביחס לשנת 2017.

מהירות אדיר.jpgעסקאות רכש בהיקף של כ-1.53 מיליארד דולר. "אדיר"

במסגרת ההסכם לשיתוף פעולה תעשייתי שחתם מנה"ר בשנת 2010 עם יצרניות המטוס, בהובלת הקבלן הראשי "לוקהיד מרטין", נחתמו עד היום עסקאות רכש בישראל בהיקף של כ-5.76 מיליארד ש"ח (כ-1.53 מיליארד דולר).

מסיכום נתוני הרכש ל-2018 עולה כי גם השנה המשיכו התעשיות הביטחוניות הישראליות, בסיוע משרד הביטחון, להגדיל את החוזים המסחריים מול "לוקהיד מרטין": החברה המשותפת ל"אלביט מערכות" ו"רוקוול קולינס" האמריקנית הגדילה את חוזה ייצור הקסדה ל-1.12 מיליארד דולר, התעשייה האווירית הגדילה את חוזה ייצור הכנפיים ל-311 מיליון דולר ומפעל "סאיקלון" מקבוצת "אלביט מערכות" בכרמיאל, שמייצר חלקי גוף מטוס, הגדיל את ההזמנות ל-47 מיליון דולר. מפעל "תדיראן", גם הוא מקבוצת "אלביט מערכות", הגדיל את ההזמנות ל-52.2 מיליון דולר.

תעשיות נוספות בארץ מעורבות בייצור תתי מערכות למטוס ותוכנות הפעלה והדרכה, בהן בחברת "סימיגון", שמפתחת תוכנת סימולציה למטוס, חברת "כבירן" מקיבוץ כברי בצפון שמייצרת תיבות למערכות מטוס, וחברת "גלבוע" המתמחה בתחום העיבוד השבבי. שלושתן הגדילו גם הן השנה את היקף ההזמנות.

סמנכ"ל וראש מנה"ר, אל"מ (מיל') אבי דדון: "שנת 2018 מצביעה יותר מכל על הבעת אמון גורפת באיכותה ויכולותיה של התעשייה הביטחונית הישראלית. אנו בפתחו של עשור שבו ייחתמו מגה עסקאות רכש ביטחוני המבוססות על כספי סיוע. זוהי הזדמנות לתעשייה הישראלית. הפוטנציאל הוא אדיר".