Close search

חוגגים את מסירת "שרביט קסמים"

​מינהלת "חומה" במפא"ת  והסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA) חגגו השבוע את את מסירת מערכת "שרביט קסמים" לחיל האוויר הישראלי והפיכתה למבצעית. פיתוח המערכת, שנעשה בשיתוף פעולה בין שני הגופים, ארך כעשור, ותהליך המסירה והפיכת המערכת למבצעית החל לפני כשנה.

מימין: ראש מפא"ת דני גולד, ראש ה-MDA ג'יימס סירינג וראש מינהלת "חומה" משה פתאל

האירוע נערך בבסיס חיל האוויר בחצור, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמר בנאומו "יש כאן טכנולוגיה פורצת דרך וישראל ממשיכה להוביל בעולם בתחום זה. כושר ההמצאה של אנשינו ורוח הקרב של חיילינו מכפילים את כוחנו מול אויבנו והם מאפשרים לנו לא רק להגן על העורף, אלא להשיג ניצחון בקרב".

באירוע השתתפו שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, מפקד חיל האוויר אלוף אמיר אשל, מפקד מערך ההגנה האווירית תא"ל צביקה חיימוביץ', ראש מפא"ת דני גולד, ראש מינהלת "חומה" במפא"ת משה פתאל, ראש ה-MDA, תת-אדמירל ג'יימס סירינג, סגנית ראש המשלחת בשגרירות האמריקנית בישראל, לסלי טסו, ומנהלת קשרי החוץ של MDA, ננסי דיקרלו.

"שרביט קסמים" נחשבת למערכת החדשנית והמהפכנית ביותר במשפחת מערכות היירוט בעולם. המערכת היא חלק ממערך ההגנה הרב שכבתית של ישראל, לצד כיפת ברזל והחץ. היא מאפשרת להתמודד ביעילות רבה יותר עם מגוון רחב של איומים קיימים ועתידיים על מדינת ישראל.

הקבלן הראשי לפיתוח מערכת הנשק "שרביט קסמים" היא חברת רפאל, אשר פועלת בשיתוף חברת "Raytheon" האמריקנית. מכ"מ ה-MMR פותח על ידי אלתא - חטיבה וחברת בת של התעשייה האווירית. את מערכת השליטה והבקרה "שקד זהב" פיתחה אלישרא מקבוצת אלביט מערכות.