Close search

מסע "בעקבות לוחמים" חוגג עשור

​פרויקט הדגל של אגף ביטחוני-חברתי, שמטרתו לעודד שירות משמעותי בקרב בני הנוער המועמדים לגיוס, יצא לדרך בסוף אוקטובר 2014 בפעם העשירית ברציפות.

 

כ-40 אלף בני נוער לקחו חלק במסע בעקבות לוחמים ברמת הגולן, שנערך כמדי שנה באתרי המורשת באזור, ונחשפו למגוון היבטים של השירות הצבאי ולפעילותם של החילות השונים.

מסע בעקבות לוחמים מיועד לתלמידי י"ב, ומטרתו עידוד בני נוער לשירות משמעותי בצה"ל, לימוד מורשת הקרב ואהבת הארץ, וחשיפת התלמידים לפעילות חילות צה"ל השונים.  כ-40 אלף בני נוער, מכ-450 בתי ספר ומסגרות חינוכיות שונות, משתתפים בפרויקט מדי שנה.  השנה לקחו חלק בפעילויות גם לוחמים ממבצע "צוק איתן", שהצטרפו ללוחמים הוותיקים ממלחמת יום הכיפורים ומלחמת ששת הימים.

במסגרת הפעילות ביקרו התלמידים בתערוכת חילות וכן באתרי הקרבות המפורסמים בצפון, ביניהם עמק הבכא, תל פא'חר, תל סאקי , הר שיפון, גמלא, מצפה גדות, אחמדיה ואתר ברק. את המסע חתם, כמדי שנה, תרגיל אש מרהיב. בני הנוער גם תיעדו את עצמם במהלך המסע והעלו את התמונות לרשת החברתית אינסטגרם, תחת התגית "בעקבותלוחמים", פעילות שיצרה אלבום חברתי מרשים שמנציח את הרגעים הגדולים של המסע.

"מדובר בפרויקט עידוד הגיוס לצה"ל המשמעותי ביותר של מערכת הביטחון", אומר  ראש אגף ביטחוני-חברתי, עמיקם סבירסקי, "האירוע שנעשה כחלק משיתוף פעולה מוצלח בינינו לבין מערכת החינוך וצה"ל, מגביר את המוטיבציה לגיוס של הנערים ומעודדם לגיוס משמעותי בצה"ל".