Close search

הסתיים בהצלחה שבוע גיבוש לנוער חרדי

​​​בשבוע שעבר ערך האגף הביטחוני-חברתי שבוע גיבוש לנוער חרדי בדרום הארץ, כחלק מפעילותו לעידוד הגיוס והגברת המוטיבציה בקרב בני נוער מהמגזר. את הגיבוש, שבמהלכו עוברים המשתתפים התנסות צבאית הדומה לפעילות שעובר חייל קרבי במסלול ההכשרה, סיימו הפעם יותר מ-100 בני נוער. 

 

בני הנוער הגיעו לפעילות מירושלים, בית שמש, קריית ספר, רחובות, בני ברק, חיפה, ביתר עילית ויישובים נוספים ברחבי הארץ. כחלק מהגיבוש הם עברו שרשרת חיול, מסעות, שיעורי נשק, אימוני מד"ס ואפילו אימון פיינטבול בלש"ביה (לוחמה בשטח בנוי) . בנוסף, התקיימו מפגשים עם רבנים וקצינים חרדים שסיפרו על חווית השירות הצבאי וכן מפגש עם מג"ד נצ"ח יהודה. הפעילות נערכה בהקפדה על זמני תפילות, מתן זמן ללימודי קודש ואוכל גלאט כשר.

צוריאל פילץ, מתאם הפעילות במגזר החרדי באגף: "ימי הגיבוש נערכו באווירה תורנית ובמסגרתם בני הנוער הרגישו את האווירה הצבאית בגדוד נצ"ח יהודה ולמדו על האפשרויות לשירות משמעותי לצד שמירה על אורח חיים תורני. מספר השיא של הנערים שהגיעו לגיבוש, השלישי במספר, נותן לנו הרבה תקווה לקראת הגיוסים הבאים והשתלבותם של בני הנוער מהמגזר החרדי בצה"ל".

"כשקיימנו את הגיבוש בפעם הראשונה, היינו ספקניים מאוד לגבי כמה בני נוער ישתתפו בו", אומר אודי דרור, ראש תחום גיוס ומסלולים תורניים באגף. "עכשיו סיימנו את הגיבוש השלישי עם מספר שיא של בני נוער. היום כבר ברור שמדובר בסיפור הצלחה שמהווה נדבך נוסף בקידום גיוסם של הצעירים החרדים למסלולים שמהם יצמחו המנהיגים הבאים של המגזר. התרומה כאן היא כפולה, גם לצה"ל וגם לחברה ולכלכלה הישראלית".

עמיקם סבירסקי, ראש האגף הביטחוני חברתי במשהב"ט: "אנו נמצאים בתהליך הדרגתי היסטורי לחברה הישראלית ולצה"ל, שבמסגרתו מספר החיילים החרדים המתגייסים לצה"ל ילך ויגדל. נמשיך לפעול בדרכים מגוונות לעידוד והכנה של בני נוער לקראת גיוסם לצה"ל".