Close search

נמשך פינוי מחנות צה"ל ממרכז הארץ

​אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, יחד עם אט"ל בצה"ל, החל בימים האחרונים בפינוי מחנות "בית דגן" ו"דלק אשדוד". 171 דונמים ועשרות אלפי מ"ר בנוי יפונו לטובת מיזמי תשתית, תעשייה ומגורים באזורי ביקוש במרכז הארץ.

מחנה "דלק אשדוד". 83 דונם שישמשו להרחבת אזור התעשייה בעורף נמל אשדוד

 

מחנה "בית דגן" בצומת בית דגן שימש במשך עשרות שנים את מרכז השיקום והאחזקה של צה"ל (מש"א), עד שהועתק וננטש לפני מספר שנים. שטח המחנה הוא כ-88 דונם. עבודות הפינוי יכללו פירוק וגריסה של 26 אלף מ"ר של מבנים ותשתיות. בשטח שיפונה מתוכנן לקום מחלף במסגרת התוכנית להרחבת כביש 44, וכן מיזמי מגורים.

מחנה "דלק אשדוד", הממוקם באזור התעשייה של אשדוד, החל לפעול במלחמת ששת הימים ושימש במשך עשרות שנים מרכז אספקת הדלק הראשי של צה"ל. שטח המחנה הוא כ-83 דונם. עבודות הפינוי יכללו פירוק וגריסה של כ-12 אלף מ"ר מבנים ותשתיות. השטח המפונה ישמש להרחבת אזור התעשייה בעורף נמל אשדוד.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן: "יש חשיבות רבה להמשך פינוי מחנות צה"ל ברחבי הארץ, במטרה להוסיף ולסייע בהקלת מצוקת הדיור, לשפר את מצב התשתיות באזורים השונים ולחזק את הפריפריה. אני עוקב באופן אישי אחר מימוש המהלכים הללו, שהם מבחינתי צורך לאומי, כלכלי וחברתי מרכזי".

סמנכ"ל וראש אגף ההנדסה והבינוי, ארז כהן: "בשנה האחרונה פינה משרד הביטחון כ-1,000 דונם באזורי ביקוש במרכזי הערים הגדולות. מחנות בית דגן ודלק אשדוד יצטרפו לבסיסי ההדרכה במחנה צריפין, למחנות נס ציונה וטירה בטירת הכרמל שכבר פונו. בשנה הקרובה נפנה מחנות נוספים, שיאפשרו את הקמתן של אלפי יחידות דיור חדשות".