Close search

משה זוארץ, בן 50, מנתניה: "שיקום זה תהליך מורכב. צריך להיות סבלניים"

​​​​​​​​​​​​​​נפצעתי במהלך מעצר חשודים בטירה ב-1995. הייתי שוטר בתפקיד, אני וכמה עמיתים ניסינו לבצע מעצר ובתוך מספר שניות התקהלו סביבנו עשרות תושבי המקום ותפסו אותי ואת חבריי, כביכול על מנת להפריד בינינו לבין החשודים. הם אחזו בזרועותיי כך שלא יכולתי  להגיב, ותוך כדי כך הרגשתי שמנסים להוציא את האקדח מהנרתיק שלי. פתאום אחד החשודים הרים לבנה מערמת לבנים משתלבות שהיו מונחות שם, והחל לרוץ לעברי. כשהיה קרוב הוא פשוט הטיח את הלבנה בראשי.


 

משה פותחת.jpg"עברתי הרבה גלגולים ונסיונות למצוא את עצמי מחדש בשוק העבודה". משה בבית המרקחת בקרית השרון. צילום: דיאנה חננשווילי

תהליך השיקום

תהליך השיקום היה ארוך וקצת מייגע. בסופו הוכרתי כנכה ב-38% לצמיתות, כ- 30% נפשי והיתר בגלל פגיעה בעיניים. טופלתי במשך כל הזמן על ידי פסיכיאטר של משרד הביטחון, כאשר אני מנסה סוגי טיפולים שונים. למרות שבסוף הצלחנו להגיע לטיפול מתאים, מצבי הלך והידרדר ואז הוחלט כי תנאי העבודה שלי במשטרה לא מתאימים למצבי הנפשי. לאחר שעברתי ועדות לאבחון כושר עבודה הוחלט להוציא אותי לפנסיה רפואית מהמשטרה. עברתי הרבה גלגולים ונסיונות למצוא את עצמי מחדש בשוק העבודה כשאני עושה מאמצים למצוא משהו שמתאים למגבלות הרפואיות שלי. בין לבין עברתי תקופות קשות של אבטלה. בשלב מסוים קיבלתי טלפון מעובדת השיקום שלי, שהודיעה לי שבעקבות חוק חדש אני יכול לעבור הסבה מקצועית בתשלום בבית לוינשטיין. סיימתי את הלימודים בהצלחה, ולאחר חודש קיבלתי טלפון מעובדת התעסוקה, ליאת עופר, שמצאה לי עבודה בקופת חולים מאוחדת כסייע לרוקח. 

איפה אנ​​י היום

היום נשוי ואבא לשלושה ילדים, עובד כסייע לרוקח בקופת חולים מאוחדת, גם בנתניה וגם בקרית השרון.

משה דיאנה.png"אסור להתייאש כי הדברים מסתדרים בסוף". משה בעבודה. צילום: דיאנה חננשווילי

הקשר עם א​​​גף השיקום

אני רוצה להודות בחום לעובדת השיקום שלי, אפרת עזרא-שיקה, שעזרה לי ותמכה בי לאורך כל הדרך ותומכת בי עדיין,  וכמובן גם לעובדת התעסוקה ליאת עופר, שמצאה לי את העבודה וממשיכה לדאוג לי בחום ובלבביות.

המס​ר שלי

צריך המון סבלנות כשמתחילים שיקום. זה תהליך ארוך ומורכב אבל אסור להתייאש כי הדברים מסתדרים בסוף. צריך להיות סבלניים ולסמוך על עובדי אגף  השיקום.


 

 

DSC_3886.JPG מימין: מירב אוחיון, מזכירה רפואית במרפאת "נתניה", משה זוארץ ונגה זליכה, מנהלת מרפאת "השרון"