Close search

ראש הממשלה סייר בקריית ההדרכה בנגב

ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר הבוקר (ד') בקריית ההדרכה בנגב יחד עם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון ומנכ"ל משרד הביטחון דן הראל. הסיור נועד להציג בפני ראש הממשלה את התקדמות הפרויקט, שבמסגרתו יועתקו בסיסי ההדרכה של צה"ל לנגב.

קריית ההדרכה היא הקריה הראשונה שהוקמה במסגרת "מעבר צה"ל דרומה", ובעקבותיה מתוכננות לקום גם קריית התקשוב וקריית המודיעין שיאכלסו ביחד 35 אלף חיילים. מנכ"ל משרד הביטחון עדכן כי המכרז לקריית התקשוב שתוקם בבאר שבע צפוי להתפרסם במרץ 2015, ואילו העבודות להקמת קריית המודיעין בליקית כבר החלו.

"קריית ההדרכה היא הצעד הראשון במהלך רחב ביותר", אמר הראל. "בעוד חודשיים יתחילו לאכלס אותה אלפי חיילים. זו הגשמת חזון 'צה״ל עולה לנגב' - מהלך ציוני ערכי".

לדבריו, "אנו עומדים בפני אתגרים - תקציביים, תשתיתיים ומתן מעטפת הולמת לאנשים שעולים דרומה. אנחנו רואים בזה מהלך שלם: זו אוכלוסייה של אנשי טכנולוגיה מעולים, והכוונה היא שהם יביאו עמם את משפחותיהם ויתגוררו בדרום". 

הראל הדגיש את הצורך במציאת פתרונות תשתיתיים ושירותיים שיעניקו מענה לכלל צורכיהם של  הקצינים והחיילים ובני משפחותיהם שצפויים לעבור להתגורר באזור. "צריך לפתור את נושא התחבורה והתקציבים, ולהמשיך לעבוד בקצב מהיר ולקדם גם את עולם הרפואה והקצאת המגורים".

מנכ"ל משרד הביטחון סיכם והוסיף כי "תקצוב הפרויקט בנפרד מתקציב הביטחון, תוך טיפול במעטפת התשתיות הלאומיות התומכות, יבטיחו את הצלחת המשימה הלאומית ויאפשרו את פריחת הנגב ושגשוגו".

בהמשך התייחס ראש הממשלה נתניהו לקצב התקדמות הפרויקט: "באתי הנה כדי להבהיר שאני אסיר חסמים. זה מהלך היסטורי והוא לא ייעצר. אני מחויב לו".

נתניהו הוסיף כי "כראש ממשלה הובלתי אותו ועכשיו כשר אוצר אדאג שהתקציבים יגיעו. פיתוח תשתיות, פתרון לבריאות ושאר הסיוע ליישובים ולדרום - אלה דברים שבאים ויבואו לידי ביטוי, בשני דברים משמעותיים בחזון שלי לפיתוח הנגב - קריית ההדרכה ומעבר מודיעין ותקשוב דרומה."

לדברי ראש הממשלה, "העוצמות הייחודיות של צה״ל והיכולות האקדמיות בדרום יחד עם העולם העסקי, יהפכו את האזור לאחד מאזורי הסייבר המתקדמים בעולם. אני מודיע לכם כאן ועכשיו. זה יימשך והקידמה תימשך דרומה. כל פעם שאני בא הנה אני אומר לכם תשקיעו בנגב, עוד מעט תרצו לקנות כאן דירה ולא יהיה. הנגב הוא מרחב ההזדמנויות של ישראל. נצלו את ההזדמנות".