Close search

"חמאס ודאעש לא יוצאים לפגרת בחירות"

​"הצבא  יצטרך להשתנות. המלחמה היא כבר לא צבאות מול צבאות. הלחימה יותר מורכבת ויותר ארוכה. נכון, אין איום קיומי על מדינת ישראל, אבל היא תחייב אותנו להיערך בהתאם". את הדברים אמר מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') דן הראל, בפאנל מיוחד בשם  "מדינה כעסק: תקציב הביטחון כמקרה מבחן", אשר נערך במסגרת ועידת "ישראל לעסקים" 2014.

 

בדבריו התייחס מנכ"ל משרד הביטחון לדרישה לקצץ בתקציב הביטחון והבהיר כי לא ניתן לעשות זאת: "על מה אני בא לסנגר פה? על תקציב הביטחון, לא על דבר כזה או אחר. לא חמאס ולא דאעש ולא אף אחד יוצא לפגרת בחירות. אנחנו צריכים להיערך לאיומים שיש כבר עכשיו".

בהמשך נשאל הראל גם בנוגע לפרויקט מעבר צה"ל דרומה ועצירתו: "מדינת ישראל הגיעה להחלטה אדירה ומלאת חזון שהיא רוצה לפתח את הנגב וחוד החנית בירידה לנגב הוא צה"ל. ביום רביעי פגשתי את כל ראשי החברות הרב-לאומיות שאמורות להיות שותפות למהלך. אמרו לי כולם: 'מה המעבר הזה קשור לצה"ל? מדוע אתה עושה את הישיבה הזאת אצלך? כיצד הדברים כרוכים בתקציב הביטחון?'".

מנכ"ל משרד הביטחון הוסיף: "תקציב הביטחון הפך לקופה האלטרנטיבית של האוצר, קופה ב' של האוצר. יש בעיה ברווחה או בבריאות? ניקח מהביטחון. המעבר לנגב הוא פרויקט לאומי. ברור מה כל משרד נותן כדי לממש את החלטת הממשלה על המעבר דרומה. אז כיצד באים ואומרים לי 'כל התקציב למעבר כלול בתקציב הביטחון'. מתייחסים אלינו כאל מלון טורקי, 'הכל כלול'. זה פרויקט לאומי. אם רוצים לממש אותו, אז לא במסגרת תקציב הביטחון".