Close search

נחתם ההסכם להקמת קריית המודיעין של צה"ל בנגב

​בטקס במעמד שר הביטחון בני גנץ, שהתקיים אמש (ב') סמוך לצומת ליקית, חתמו משרד הביטחון וחברת "הקמפוס - הקריה למודיעין, פענוח וסייבר בע"מ", חברה ייעודית בבעלות מלאה של "שיכון ובינוי בע"מ", על הסכם הזיכיון להקמתה של קריית המודיעין. ההסכם עם הזכיין כולל מימון, תכנון, הקמה ותפעול של הבסיס לתקופה של 26 שנים.

חתימת קריית המודיעין.png

על ההסכם חתמו מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר אשל, ומנכ"ל ויו"ר דירקטוריון שיכון ובינוי תמיר כהן. בטקס השתתפו גם הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, ראש אמ"ן אלוף אהרון חליוה, ראש מינהל המעבר דרומה, איציק כהן, וראשי רשויות בדרום.

קריית המודיעין תוקם על שטח של כ-2,500 דונם, מתוכם כ- 450 אלף מ"ר בנוי. בקריה צפויים לשרת למעלה מ- 12,000 אנשי קבע וחיילים בסדיר, והיא תקלוט את יחידות האיסוף, המודיעין, הסייבר והטכנולוגיה, וכן את מטה אגף המודיעין ומערך ההדרכה שלו, הפרוסים היום באזורי ביקוש בגוש דן ובבסיס המרכזי בגלילות. כחלק מהמעבר, ישנה מחויבות בין כלל הגופים ליצירת פתרון תחבורתי מהיר מהמרכז לדרום עד לאכלוס הבסיסים. האכלוס צפוי להסתיים בשנת 2028.

הקמת קריית המודיעין, שאותה מובילים מינהל המעבר דרומה במשרד הביטחון ואגף המודיעין בצה"ל, יחד עם אגף ההנדסה והבינוי, היא אבן הדרך המרכזית בתוכנית הלאומית להעברת מחנות צה"ל דרומה. זהו גם המכרז הגדול והמורכב ביותר מבין חמשת פרוייקטי המעבר דרומה: קריית ההדרכה של צה"ל והעברת בח"א 27 לנבטים הושלמו לפני מספר שנים, קריית התקשוב הדיגיטלית מוקמת בימים אלה בבאר שבע, המרה"ס - מרכז ההספקה הדרומי - מוקם בימים אלו ליד משמר הנגב, וכעת יוצאת לדרך גם קריית המודיעין. על טקס החתימה הופקד אגף אמון.

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר אשל: "היכולת להגשים חזון לאומי ולהביא לשינוי עמוק בנגב, נשענת על רוח עשייה פורצת גבולות, על אמונה בדרך, והזכות הנדירה להיות שותף למהלך היסטורי ברוח בן גוריון. אנו יוצאים היום לשלב המימוש. אין חזרה לאחור!

"אני מבקש להודות למשרדי הממשלה השונים, ובראשם משרד האוצר, ולהזכיר כי נדרשים מעשים בתחום התחבורה, החינוך, מגורים ועוד. תודה גם להנהגת יישובי הנגב, ראשי ערים ומועצות, על החיבוק והתמיכה שאתם מעניקים למהלך. השותפות בינינו היא מקור כוח ונוסכת ביטחון שנצליח. הערכה ותודה לצה״ל ולאנשי אמ״ן, המטה הכללי ועובדי משרד הביטחון, שהובילו במשך שנים את תהליך התכנון. זכרו, אנחנו בתחילת הדרך - עיקר העבודה לפנינו".